צפת של קקון: "אהיה ראש העיר של כולם, נחלק משאבים בצורה טובה יותר"

חיים הכט | מדברים ברדיו | 28.02.24

מהפך דרמטי בצפת. ראש העיר, שוקי אוחנה הודח לאחר שהפסיד ליוסי קקון שהגיע ברגע האחרון וקטף את כיסא הרשות. סיום ספירת הקולות זכה קקון לאמון משמעותי של 52.2 אחוזים מהבוחרים לעומת 43 אחוזים בלבד שהביעו אמון מחודש אוחנה.

בראיון לאחר הזכייה אמר קקון לחיים הכט בתוכנית "מדברים ברדיו": "שוקי עדיין לא התקשר לברך. בדרך כלל יש מועמד ולאט לאט מצטרפות סיעות אבל כאן היו סיעות שהחליטו שצריך מועמד אחר ולא נמצא מועמד ראוי בעיר. אני במקור שלי צפתי הייתי מאוד מעורב במה שקורה בעיר והגעתי לפה בתמיכה של כולם".

על השיח סביב הצנחתו לעיר על ידי אריה דרעי אמר: "אני פה כדי להיות ראש עיר של כולם, לא אריה דרעי וגפני ולא סמוטריץ' ובן גביר מחליטים מה יקרה בעיר, הם תמכו בי אבל אני מנהל את העיר. נכון שכלל המפלגות שהביאו אותי לפה פעלו למען הצלחתי והניצחון גדול אבל בסוף מה שהתושב צריך זה שיהיה שירות תשתיות, תרבות וספורט. כיום בעירייה אף אחד לא מתוך צפת, אם גרתי פה יותר או פחות? ראיתי ראשי ערים שגרו יותר ועשו פחות".

על החשש מפני התחרדות העיר ופגיעה בצביון העיר אמר: "כמי שהסתובב פה חצי שנה חשבתי שננצח בפער גדול יותר, אני שמח בתוצאות ובתומכים ואחרי שנסגרו הקלפיות אני ראש עיר של כולם, של מי שדומה לי ומי לא. אם אתה מנתח את הקלפיות אתה מבין שהייתה בי תמיכה גדולה גם מהציבור החילוני-מסורתי, ישבתי איתם בחוגי בית הסברתי את המשימות שאני מגיע אליהם. אני אכנס לתפקיד כראש העיר שמחויב לכל התושבים ולא למגזר מסוים. הסטטוס קוו שהיה פה עד היום ישמר. אם תראיינו אותי עוד שנה או שנתיים תראו שהמגזר הכללי, המסורתי והחרדי קיבלו הרבה יותר, יהיה פה ניהול נכון יותר והמשאבים יחולקו בצורה טובה יותר".

ובכל זאת, אתה מבין את החששות?

"כמו שראש עיר חילוני בכל הארץ יודע לנהל אוכלוסייה חרדית אין שום סיבה שראש עיר חרדי לא ידע לנהל ציבור חילוני. מה גם שיש לנו שותפות עם שלום אלבז. אני עדין לא יכול להצהיר שהוא יהיה סגן אבל הוא יהיה שותף בניהול העיר. גם ארקדי יהיה איתנו ותהיה לנו קואליציה רחבה בלי פוליטיקה שתיתן שירות לעיר".

שוקי אוחנה התייחס להפסד בפוסט בפייסבוק: "תושבי ותושבות צפת היקרים. אני מתעורר ליום חדש מלא בגאווה על כך שהייתי ראש העיר שלכם במשך החמש השנים האחרונות ועבדתי עבורכם ללא הפסקה. פעלתי רבות למען העיר ולמענכם. באמונה אמיתית מתוך שליחות ללא אינטרסים בלב נקי. אין בליבי כעס או חרטה. אני מודה לכל הפעילים המתנדבים שעבדו מתוך אהבה אמיתית לעיר ודאגה לעתידה. תודה לשותפים שלי למשפחה המדהימה שלי אין כמוכם בעולם. אני מאחל ומקווה עבור העיר והתושבים שראש העיר הנבחר יוסי קקון יעשה עבור העיר יותר ממה שאני עשיתי. מאחל לו ולכולם בהצלחה רבה. מאחל לימים טובים ועלינו ועל כל עם ישראל. אוהב אתכם".