קובי: "בועז יוסף הוא פקיד שנבחר לשרת את אריה דרעי", יניב כהן: "אסיר מועמדות אם יוסף ירוץ"

ירין דורון | מדברים ברדיו | 30.05.23

סערה במערכת הפוליטית בטבריה עקבות הפרסום הבוקר ברדיו "קול רגע" לפיו ראשי הקואליציה הודיעו על תמיכתם בחוק שיאפשר לבועז יוסף להתמודד בבחירות. בתוכנית "מדברים ברדיו" שוחח ירין דורון עם המועמדים בבחירות הקרובות שהתייחסו להתפתחות הפוליטית:

עו"ד שני אילוז: "זה לא עניין אישי, יש פה עניין של קידום חוק פרסונלי, זה חוק מסוכן. אני עורכת דין מפריע לי שמחוקקים חוקים פרסונליים. הייתי בכנסת ודיברתי עם הרבה חברי כנסת מ"הליכוד" שכולם מעריכים שהחוק הזה לא יעבור. זה חוק משחית ורע. יו"ר השלטון המקומי אומר בעצמו שיש פה פגיעה קשה בדמוקרטיה כי מחר כל שר שלא יהיה ימנה ועדה קרואה והוא יוכל לרוץ בבחירות. ח"כ עמית הלוי מקדם את החוק הזה מלמעלה מנתניהו ואריה דרעי ובגלל זה הוא דוחף אותו. אריה דרעי הוא חיה פצועה בממשלה והוא יתאבד על טבריה כדי שרון קובי לא ייבחר שוב וזה מאבק אישי של דרעי מול קובי והוא יעשה הכל כדי שהוא לא ייבחר שוב. אבל הבג"צ מוכן ויצטרפו אליו עוד תנועות. ריצה של בועז יוסף לא תשפיע על המועמדות שלי אם בג"צ יאשר את זה אני אברך כי אני שמכבד חוק".

רון קובי: "זה בחירות שלי נגד המועמד של אריה דרעי, או בועז או מועמד אחר שהוא יציב בעיר. יש לי הרבה שיחות עם חיים ביבס על זה שלא משנים את החוקים באמצע המשחק. בועז יוסף, הוא פקיד שנבחר לשרת את אריה דרעי. כואב לי הלב על הדמוקרטיה הטבריינית, שלחנו מכתב לשר הפנים שיעצור מיד את המהלך הזה ויש 2 בג"צים מוכנים. בועז כבר בקמפיין בחירות והוא משתמש במשאבים של העירייה וזה לא חוקי".

עו"ד מאיר אלמקייס:"זה חוק לא דמוקרטי, יש פה חבורה של אנשים שלקחה את העיר כבת ערובה ומנסים לעשות בה כשבשלהם. אנשים מונעים מאינטרסים אישיים שמחפשים סידור עבודה. מי? מדובר באנשים שמקיפים את בועז יוסף. שאלתי את בועז אם הוא מתכוון להתמודד והוא אמר שהוא לא מעוניין שאין לו כסף ואין לו רצון להתמודד עם העיר. אריה דרעי הוא זה שעושה את כל המהלך ואנחנו יודעים למה – כי הוא רוצה לשלוט בטבריה. אני ממשיך לרוץ הבעיה היא של בועז יוסף ולא שלי – לי יש מטרה להיבחר ולהזיז את כל העסקנים שבגללם טבריה נמצאת במקום שהיא תקועה בו".

יניב כהן: "המשחק הזה היה מכור שנה מראש, הבנתי מבפנים מה הולך לקרות. הועדה הקרואה נגזרה עלינו בגלל רון קובי. הלוואי שדרעי היה דואג לטבריה כמו שהוא דואג לביתו כל המהלך הזה בגלל השינוי הדמוגרפי בעיר. ההחלטה היא שאם בועז מתמודד אני מסיר את המועמדות שלי וכי מדובר במשחק מכור. העיר נגמרה ואתם תראו מועמדים נוספים שמסירים מועמדות זה לא הזמן לדבר על חבירות, אותי הדתיים לא יקנו".

דודיק שטרית: "אני מתכוון לרוץ עד הסוף כי אני היחיד שיכול להביא שינוי. הועדה הקרואה לא מתמודדת עם הבעיות של העיר. זה חוק אומלל שפוגע בכל המודל של ועדה קרואה בישראל".

מהמטה יוסי בן דוד נמסר כי: ראש העיר לשעבר חוזר ומתמודד לראשות העיר טבריה ואין השפעה על כך למהלך הבלתי צפוי שמקדם בועז יוסף ואנשיו שאגב לא הכריז עדיין כי הוא אכן מתמודד! מאחלים לטבריה בהצלחה.  כשבועז יתראיין ויאמר מה החליט לעשות סביר גם שיוסי בן דוד יתראיין בעקבותיו".

האזינו