קובי: "הסיור של ועדת הפנים היה סיור של שוחד, הם רוצים לגנוב את הדמוקרטיה"

חיים הכט | מדברים ברדיו | 05.03.23

סערת האפשרות לביטול הבחירות בעיריית טבריה: בעקבות הפרסום לפיו במהלך ביקור של ועדת הפנים בטבריה עלתה האפשרות לבטל את הבחירות ולהמשיך את כהונתו של בועז יוסף כראש עיר ממונה. תוקף המועמד לראשות העיר, רון קובי את המהלך.

בראיון לחיים הכט, בתוכנית "מדברים ברדיו" אמר קובי: "אנחנו עוקבים אחרי מה שנעשה בוועדת הפנים ומסדרונות הכנסת ואנחנו רואים מי יוצא ומי נכנס לטבריה בתקופה האחרונה. צריך לבין דבר אחד בועז יוסף התאהב בפוזיציה של לשבת על כיסא בקומה השלישית. אנחנו לוחמים ששולחים את הילדים ליחידות הקרביות, אני משרת במילואים והחברים שלי מתו ונפצעו למען המדינה וכואב מה שקורה לדמוקרטיה הישראלית וזה התחיל במקומות כמו טבריה. התאריך הקובע הוא סיום שלוש השנים של הועדה קרואה, ב 13.1.23 נגמרו שלוש השנים והגענו למצב שבישראל 2023 יש ועדה ממונה אחת בישראל והיא בטבריה".

על הגשת בג"ץ במדיה והחלטה כזאת תתקבל והיחס אליו "יזכה" מהשופטים בבית המשפט אמר: "מי אמר שאני אגיש את הבג"ץ? כבר התארגנה קבוצה של 300 מתושבי טבריה שהולכים לבג"ץ וידרשו בחירות".

"צריכים להבין, יש פה כוח חלוץ שנמצא בטבריה וכדי שהוא יוכל לקרוא לחברים אחריו הוא תלוי במוסדות ציבור ודברים שמתאימים לקהילות שהם רוצים להביא לפה. יש פה תוכנית שכבר נרקמה והתחילה להתבצע של השתלטות – ביום חמישי הסיור של ועדת הפנים היה סיור של שוחד. שיחדו פה חברי כנסת ושרים בתהליך מוסדר – אתם תדאגו לבועז יוסף לעוד שנתיים או לחלופין תשנו את החוק שיוכל להתמודד. חבר כנסת בשם עמית הלוי מהליכוד עושה את כל הבלאגן ומי שמוביל אותו זה מנכ"ל העירייה שמעון פיניאן ואלי סבתי. שניהם אנשים פוליטיים נשכבים על גדר בשביל בועז כי הם יודעים שאם בועז ממשיך הכהונה שלהם נמשכת. נהיה פה משהו מזוכיסטי שהציבור הופך מסכן. הם רוצים לגנוב את הדמוקרטיה".

האם זה יגמר בבג"ץ?

"לא, היועץ המשפטי של משרד הפנים אדם חכם הוא מבין שהוא נכשל בבג"ץ בתל מונד לפני שנה וחצי והוא לא ייתן להם להגיע לשם. יהיו בחירות בטבריה. המצב במדינת ישראל הוא כזה שכבר גנבו דמוקרטיה בעיר אחת ועכשיו רוצים לגנוב את הדמוקרטיה בכל המדינה  ואף הרכב שפטים לא ייתן להם את זה".

לראיון המלא