
קודם כל החרדים !
בדרך כלל, אני אוטומטי מברך על כל החלטה של הקצאת תקציב ממשלתי לטובת רשויות הצפון. הפעם, קרה משהו שמטריף אותי. תמיד ידעתי שהשרים החרדים בממשלות השונות דואגים קודם כל לעצמם. רואים את זה בכל תקציב מדינה, אנחנו מרגישים את זה ביתר שאת סביב חוק ההשתמטות ותקצוב המעונות של המגזר החרדי. הם מוכנים להפיל ממשלה ולשבת באופוזיציה, רק שלא יגעו להם בגבינה.
משרד הפנים שמוחזק שנים בידיים של ש"ס ואיתו כל העוצמה על תקציבי עתק זה ברור לי. אריה דרעי, ככה דואג לכל ראש רשות שעושה דברו. משרד הדתות גם מובן. שליטה בג'ובים ומינוי מקורבים. אבל שגולדקנופף דרש את משרד הבינוי והשיכון שאלתי את עצמי למה? ובכן, גולדקנופף הוא משקיע ידוע בנדל"ן. והוא הבין שישנה צרה לצעירים החרדים שלא מצליחים למצוא דירות ביוקר המחייה בארץ הקדושה. הוא כמובן עשיר מאד אבל יאמר לזכותו, שהוא מסתכל על הקהילה שלו, גם על החלשים שבהם.
בעפולה, בשנים האחרונות יש גל של הגירת חרדים לעיר. זה כמובן חוקי ואפילו מבורך, יש מישהו שאני מכיר שאפילו פועל בנושא כי לטענתו – חרדים זה במקום ערבים. וכל עוד יבואו חרדים, לא ישאר מקום לחרדים.
שכונת גבעת המורה כבר מזמן התחרדה. אם זה טוב או נורא אולי אפילו זה נפלא, העפולאים יגידו. אבל לכו תסבירו למה לכל הרוחות, בזמן שישובי קו העימות בצפון מתחננים לתקציבים ולמיגון, למה דווקא גבעת המורה זכתה לתקציב ממשלתי של אחד עשר מיליון שקל לתקצוב 50 ממ"ד למשפחות חרדיות בעיר? אני לא אומר שלא מגיע להם הגנה, אבל עפולה, וזה בדוק! היא אחת הערים היותר ירוקות שהיו לנו פה גם בעם כלביא, וגם בשאגת הארי.
הסיבה ברורה. חרדים דואגים לעצמם. אילו הם היו מתיישבים בק"ש, אולי היה שם היום יותר מיגון. אולי היו מגיעים לשם יותר כספים.
אבל תקציב זה לא לכולם.
וקודם כל החרדים.