ראש ארגון הפשע, אבו לטיף, נעצר בחשד לסחיטת קבלנים

רותם אטיאס | חדר חדשות | 09.04.23

שוטרי היחידה הארצית למאבק בפשיעה כלכלית (יאל"כ) בלהב 433, עצרו הבוקר ראש ארגון פשיעה מהצפון, מהנדס וקבלן החשודים בסחיטה באיומים של קבלנים אחרים לוותר על מכרזים בהם זכו מטעם אגף הנדסה ובינוי במשרד הביטחון (אהו"ב) ובהם מכרז לביצוע עבודות עפר בהיקף של כ-25 מיליון שקלים בבית ספר לשוחרים בכרמיאל.

שוטרי היחידה למאבק בפשיעה כלכלית (יאל"כ) בלהב 433 פתחו בחקירה בגין חשד לסחיטה באיומים של קבלנים לוותר על זכייתם במכרז מטעם אגף הנדסה ובינוי במשרד הביטחון, לביצוע עבודות עפר בבי"ס לשוחרים בכרמיאל בהיקף של כ-25 מילון ש"ח.

עפ"י החשד, החשודים, ראש ארגון פשיעה, מהנדס וקבלן סחטו באיומים את הקבלנים שזכו במכרז, שיוותרו על זכייתם במכרז ויעבירו את ביצוע עבודות העפר לידיו של הקבלן החשוד, שהנו ״קבלן בית״ של ארגון הפשיעה עד כי הקבלנים הזוכים הודיעו למשהב״ט כי הם מוותרים על זכייתם במכרז.
בשל האיומים המתוארים, עד לרגע זה, ובחלוף שנתיים מאז פרסום המכרז, טרם החלו העבודות במקום.

בהמשך, אחד הקבלנים הזוכים במכרז התלונן על איומים נוספים שקיבל מהחשודים וזאת לאחר שזכה פעם נוספת במכרז משהב״ט בעבודות להקמת המכשול בגבול לבנון.

היום בבוקר שוטרי היאל"כ בלהב 433 בסיוע לוחמי החטיבה הטקטית במג״ב, ימ״ר צפון ויחידות מיוחדות נוספות עצרו את החשודים- ראש ארגון הפשע בן 52 מראמה, "קבלן הבית" של ארגון הפשע בן 34 מירכא והמהנדס בן 58 מנהריה. החשודים מובאים בשעה זו לחקירה במשרדי היחידה, בסיומה ובהתאם לממצאיה, יובאו לדיון בהארכת מעצרם בבימ"ש השלום בראשל"צ.

רב פקד אבישי גולן, ראש מחלקת חקירות ביחידה למאבק בפשיעה כלכלית, סיפר לחיים הכט בתוכנית "מדברים ברדיו": "לטיף אבו לטיף הוא איש בכיר מאוד בארגון. אנחנו מדברים על מכרזים שמוציא משרד הביטחון, קודש הקודשים שלא כל אחד יכול להגשת למכרזים האלה ובסופו של יום מגיעים אסופה של עבריינים ותוך כדי סחיטה והטלת אימה ופחד הם פשוט גורמים להם לשגת מהמכרזים האלה. אם פעם הנושא של סחיטת דמי חסות היו נעשים בצורה אגרסיבית אז היום העולם אחר יש  לנו ארגוני פשיעה שהשם שלהם הולך למרחוק. הוא אפילו לא צריך להציג את עצמו מספיק שהוא אומר שהוא נציג של המשפחה כדי שהקבלנים שהגישו מכרז יודיעו שהם יורדים מהפרויקט. קשה מאוד לשכנע קורבנות להתלנון ואנחנו משקיעים בו ולא תמיד מצליחים בגלל זה אנחנו לא יושבים במשרד ומחכים להתלונות ומפעילים חשיבה יצירתית כדי לייצר את הראיות נגד החשודים ולבסס תיק. החקירה היום הפכה גלויה אחרי חודשיים שהייתה סמויה אנחנו מאמינים שהתיק טוב וחזק ומקווים שיוגש בסיומו כתב אישום ובקשה למעצרים עד תום ההליכים".

להאזנה