ראש הממשלה קיים שיחה עם ראשי רשויות בצפון – דוד אזולאי לא הוזמן

חיים הכט | מדברים ברדיו | 10.04.23

בעקבות ההסלמה קיים אתמול ראש הממשלה נתניהו שיחת ועידה עם מספר ראשי רשויות בצפון. לשיחה לא זומנו שלושה ראשי מועצות, דוד אזולאי, ראש המועצה המקומית במטולה, שבשטחו נפלו שלושה פצצות מרגמה שגרמו לנזק לבתים, ושני ראשי רשויות מהגליל המערבי. זמן קצר אחר כך התברר כי השלושה נפגשו במהלך החג עם שר הביטחון לשעבר ח"כ בני גנץ, שכתב בטוויטר: "גיליתי שראש הממשלה הדיר מהשיחה את ראשי הרשויות שאיתם נפגשתי. זה מעציב אבל זה גם מסוכן. אין לנו פריבילגיה לעשות פוליטיקה מביטחון", אמר גנץ.

אזולאי התייחס לאירוע ומתח ביקורת על מדיניות הממשלה ואמר: "לא ניתן יד לכניעה לחיזבאללה"

ולאור הפיגועים האחרונים והמתיחות הגבוהה גויסו אתמול ארבע פלוגות מילואים נוספות של משמר הגבול לטובת פעילות שוטפת במספר מוקדים בארץ ביניהם באזור הצפון. הפלוגות יצטרפו לכוחות הסדיר וכוח המילואים שמבצעים פעילות מוגברת בשטח. מפקד משמר הגבול, ניצב אמיר כהן אמר כי במקביל לגיוס הפלוגות הצבא נערך לגיוס פלוגות מילואים נוספות באופן מיידי באם המצב הביטחוני יסלים.

בעקבות ההחלטה שוחח חיים הכט עם דימה אפרצ'ב ראש המועצה המקומית קצרין שנכח בשיחה עם אזולאי

אפרצ'ב: "זה נודע לי אחרי זה אבל אני לא יודע אם לכל דבר יש פרשנות פוליטית ואם זה באמת קרה זה לא בסדר. הגיוני שאחרי סוף השבוע המתוח שהיה פה וצה"ל שפעל שראש ממשלה יצור קשר עם ראשי רשויות כדי לשמוע אותם וגם להשמיע לנו והייתה שיחה מאוד טובה. הדבר המרכזי שעלה בשיחה זאת תוכנית מיגון הצפון שנולדה בתקופת נתניהו וליברמן היה שר הביטחון. התוכנית תוכננה ותוקצבה וזה יכול לצאת פועל עכשיו התקציב שמיועד לביטחון חייב להגיע לביטחון כי הנזק שהאזור שלנו יכול לספוג אין פה פרופורציה כספית. אני מאוד מקווה שהתוכנית תצא לפועל כי זה חיי אדם ולא סוגיה פוליטית ואני נוטה להאמין שגם בממשלה הזאת מבינים היטב מה ערך חיי אדם במיוחד באזורים ששומרים על הגבולות".

אזולאי: "דקה אחרי שהסתיימה השיחה שוחחתי עם דימה על מה שהיה בה אז יכולנו להשיג אחד את השני בלי שום בעיה. אבל גם אם ניסו ולא הצליחו ואני טוען שזה לא קרה כי זה לא רק אני זה עוד 2 ראשי רשויות וזה מעיד על משהו. אבל גם אם לא הצליחו מאז השיחה ועד היום יכלנו לנסות שוב וזה לא קרה. אני לא חושב שהסיפור של גנץ זה הרקע, יש לי הרבה ביקורת על מה שקורה ואני מביע אותה בפני גורמי צבא וגורמים אזרחיים. זה לא חמאס זה חיזבאללה ואיראן וצריך לטפל בהם לא צריך לטפל בחמאס ומי שאומר חמאס בורח למקומות שנוח לו או נוח למדינה. אנחנו רואים איך אחרי התקיפה חמאס וחיזבאללה לא הגיבו וזה נראה כמו סוג של משחק שמתואם עם כל הצדדים שכל צד ירה קצת ונסיים את זה ונחזור לשגרה. מבחינתי מה שאני רואה בגבול הצפון יש כרסום מתמשך שחיזבאללה מנסה אותנו, פועל ועושה מה שהוא רוצה ומדינת ישראל כמעט ולא מגיבה. בחודשים האחרונים הם פועלים באופן חופשי מול מטולה עם לייזרים וזבל שהם שופכים פה וצועקים קללות קשות ומפרים את השקט וזה עצוב שאין תגובה. שמדינת ישראל לא מגיבה היא פוחדת ואני לא יודע ממה יש לנו לפחד".

האזינו לראיון