רועי כהן: "בהתנהלות הנוכחית אנחנו עלולים להפוך לשכונה בחצור הגלילית"

חיים הכט | מדברים ברדיו | 16.02.24

מהקרבות בצפון לקרבות הפוליטיים. סגן אלוף (במיל') רועי כהן, סיים ארבעה חודשי מילואים וחזר להתמודד על ראשות המועצה המקומית ראש פינה מול מוטי חטיאל.

כהן, בתפקידו הצבאי משרת כמפקד חפק של מפקד אוגדה 210 רמת הגולן: "במשך 4 חודשים היינו בכל הגזרה הצפונית ביחד עם הכוחות. לא חשבתי על הבחירות לדקה ואפילו הצטרפתי למועמדים אחרים מרחבי הארץ שניסו לפעול לדחיית הבחירות לאחרי המלחמה, לצערינו הממשלה החליטה על תאריך. לפני כמה ימים לשמחתי הצוות כולו השתחרר ואני בניהם וזה איפשר לי לחזור להתמודד. אבל ברור לי שאם המלחמה הייתה מתעצמת אין לי ספק שלא הייתי יכול להתמודד והייתי נאלץ להסיר מועמדות".

בראיון לחיים הכט, בתוכנית "מדברים ברדיו" סיפר כהן על עברו העיסקי: "ניהלת את מעוף לעסקים של משרד הכלכלה במשך 7 שנים, הייתי בתהליכים מורכבים שעזרו לפיתוח הגליל והגולן וזה מה שאני רוצה להביא לראש פינה. נולדתי פה, אנחנו כמה דורות שורשיים ואנחנו מוטרדים וחרדים לאן ראש פינה הולכת. היישוב היה פנינת הגליל ואני מרגיש שיש פה אדישות וחוסר מעש מסוכן".

תסביר

"בהתנהלות היום ובפסיביות של ניהול המושבה אנחנו עלולים להגיע לאיחוד עם חצור הגלילית, ראינו איך מתפקששים פה דברים גדולים כמו הרכבת שהתחנה שהייתה אמורה להיות ליד ראש פינה עברה לחצור וכל זה קרה בקדנציה של חטיאל. גם נושא תכנון בנייה רשלני של שכונה חדשה שכמעט תכפיל את ראש פינה וצריך לעשות הכל לעצור את זה. היום לא עושים כלום מתעסקים בשוטף ובדברים הקטנים. אם לא יהיה שינוי ראש פינה תהפוך לשכונה של חצור".

"קורים פה עוד הרבה דברים וראש פינה נשארת מחוץ למשחק כמו תעשייה ירוקה, פוד-טק, תעסוקה  איכותית, אגרוטק. יש לנו שטחים ויכולת וכל מה שצריך זה חזון, ייצור שותפויות ותהליכים, כל הדברים שעשיתי בעבר ופה נותנים לדברים לקרות".

עוד התייחס כהן לקמפיין הבחירות של חטיאל: "ראש המועצה מזלזל בבוחריו הוא החליט והצהיר שהוא לא מנהל מערכת בחירות או קמפיין, הוא גם לא עונה לשאלות וטענות. יש לו יתרון שהוא ראש מועצה מכהן ושהוא ניצל את הזמן שהייתי במלחמה כדי לעבוד ועדיין אני מקווה שהתושבים של ראש פינה שמסתכלים על ראש פינה ורוצים לשמור אותה כמושבה יבינו שעתידה לוט בערפל".