רוקח: "אם אבחר אפרוש אחרי הקדנציה הבאה"

ירין דורון | מדברים ברדיו | 06.07.23

ראש המועצה האזורית גולן הודיע: אעמיד את עצמי בפעם האחרונה לבחירת התושבים. בראיון ראשון אחרי שפתח את קמפיין הבחירות שלו הצהיר רוקח שבמידה ויזכה יפרוש מהחיים הפוליטיים בתום הקדנציה הבאה.

רוקח: "אני מתמודד לקדנציה אחרונה, אני רוצה עוד קדנציה אחת להשלים את מה שהתחלתי ואז אלך לביתי, 10 שנים זה דיי והותר ואחרי זה צריך להיכנס כוח חדש. הדברים שצריך עוד להספיק השלים את המהלך של הכפלת הגולן, הקמת שני יישובים חדשים שאם לא ידחפו את הסוגייה הזאת זה לא יקרה".

בתוכנית "מדברים ברדיו" התייחס רוקח לקדנציה הנוכחית ולקשיים איתם נאלץ להתמודד: "עברנו קדנציה מורכבת מאוד עם 5 ממשלות כמעט בלי תקציב מדינה והייתה גם קורונה. אבל מנגד היו הצלחות והגולן התקדם והתפתח. אנחנו עוסקים בעיקר ביישום החלטת הממשלה שהוכרזה בממשלת השינוי ולהוציא את הכסף שהובטח לנו עד הסוף. עד כה ממשנו 100 מיליון שקלים ועד סוף השנה נממש עוד 100 מיליון".

יש תלונות של מתנגדיך שרוב הכסף הולך ליישובים הדתיים.

"ממש לא נכון. הכסף ממש לא הולך לציבור החרדי, דווקא היישובים היהודים עומדים כרגע על תוכניות להכפלת התושבים והמגורים בהם. מי שאומר דתי חילוני בגולן לא מכיר את הגולן כי אין כאן חרדים חילונים. אני מקווה שהקיטוב שיש בארץ לא נכנס לגולן".

על יריבו הפוליטי קלנר אמר: "מה אני אגיד? אני מקווה שאני אזכה ומאחל לו שימשיך לעסוק בתעשייה שלו".

אורי קלנר הגיב: "בגולן שהשנים האחרונות המושג של לקחת אחריות נעלם ואני מאמין שעם הקשרים האישיים והיחסים עם היישובים אחרים סביבנו דברים יכולים להצליח. היו הזדמנויות ב-5 השנים האלה ולא הייתה מספיק עשייה. הכפלת הגולן ב-5 השנים וכבר עברו שנתיים ולא קרה כלום, איפה בתי הספר, התשתיות?"