"אם קובי חושב שאני אחד המועמדים החדשים או יוסי נבעה שהוא יכול לרדות ולהתל בו – אני אעמוד מולו"

ירין דורון | מדברים ברדיו | 10.8.23

שבוע אחרי החלטת בג"צ וכשבליכוד טרם החליטו מי יהיה נציג המפלגה בבחירות בטבריה, שוחח ירין דורון בתוכנית "מדברים ברדיו" עם יוסי בן דוד שמתמודד ראש בראש מול יוסי נבעה, כפי שפורסם לראשונה ב"קול רגע", על הייצוג של מפלגת השלטון. נזכיר שהשבוע פרסמנו שאריה דרעי, יו"ר ש"ס נוטה לתמוך בנבעה מה שמוביל בשלב זה לעיכוב בפרסום ההחלטה.

בן דוד התייחס תחילה להחלטת בג"צ לפסול את מועמדותו של יו"ר הועדה הקרואה בועז יוסף: "לא הופתעתי מהחלטת בג"צ אבל קולי לא נשמע גם במהלך ההליכים כי אני לא יוצא נגד ממשלה מכהנת בטח לא כזאת שאני אמור לעבוד איתה אחרי הבחירות. יש הבדל בין להתראיין לטלוויזיה כשאני יודע שבסופו של דבר ערוצי הטלוויזיה פוגעים בטבריה. אנחנו רואים את הסדרות שמנסים להוריד אותנו מתחת לקו האדום, ואת אותו אחד שלא מפסיק פעם אחד פעם להשתמש בתושבים ובבעיות של טבריה לקדם את עצמו והמטרות הפוליטית ההזויות שלו. הפעם יהיה מולו יוסי בן דוד חדש, מנוסה, חדור מטרה וחזק יותר. אם הוא חושב שאני אחד המועמדים החדשים שהוא יכול להתקשקש איתו או יוסי נבעה שהוא יכול לרדות בו ולהתל בו – אני אעמוד מולו כדי שהוא יספיק לפגוע בעיר הזאת".

בסופו של דבר ניתנה החלטה צודקת של בג"צ שאי אפשר לשנות את חוקי המשחק תוך כדי וזה בעצם סייע גם לך

"טבריה חשובה יותר מכולנו ואני לא הייתי נותן לקובי ולא לתקשורת להנות מפיצול קולות ביני לבין בועז יוסף. זה הלקח מהבחירות הקודמות הפסדנו כי לא היינו מאוחדים, אני ודודיק אזולאי פיצלנו את הקולות וזאת הייתה שטות שלא נחזור עליה".

ובסופו של דבר זה יסגר בסקר בינך לבין יוסי נבעה?

"לא. מבחינתי לכבוד לי לייצג את תנועת הליכוד. אני לא מחפש כיסא, הייתי ראש עיר ואני לא עושה את זה לקורות חיים, רציתי את זה ואני רוצה בזה רק כדי שנתניהו והממשלה יתגייסו למען טבריה ויקיימו את ההבטחה לתושבי טבריה שפעם אחר פעם בוחרים במפלגה וזאת ההזדמנות לפרוע את השטר עבורם".

כרגע אבל הממשלה רוצה מועמד שינצח את רון קובי

"לכאורה. אם זה מה שהממשלה מחפשת זה טוב מאוד כי אני היחיד שיוכל לנצח את רון קובי".

אריה דרעי רוצה את יוסי נבעה, אולי הליכוד כבר לא מחליט על טבריה?

"אני לא מחכה להחלטת הליכוד האם אני נציג המפלגה. הודעתי למפעל הפיס כמתבקש בחוק שאני נפרד ואני בא לשרת את הציבור בטבריה. אני לא בא להשתמש בטבריה כמקפצה פוליטית כדי לקבל עוד דקה אולפן טלוויזיה. אני לא עסקן או מאכר ולא באתי לעשות סיבוב על מישהו".

על ריבוי המועמדים בעיר אמר בן דוד: "אני בא לאחד את כולם, אני לא פוסל אף אחד חוץ מאחד ומי שיתקה או תתחקה בדרכו – הם ימצאו יריב עקשן ונחוש. אנחנו נמשיך לחבר ולאחד ואני לא פוסל חרדים וחילוניים וקובי לא יוכל לחזור ולפגוע בטבריה. עם שבעה מנדטים הוא לא הצליח לחבר חבר אופוזיציה לקואליציה".

אם קובי מנצח את הבחירות הולכים לאותו תרחיש של ועדה קרואה?

"הוא לא ינצח, אני יודע את מי אני צריך לנצח ואני מתמקד בו מסיבה פשוטה – הנזק שהוא מחולל  עיר הזאת עולה על נזק שגם אם כל המועמדים האחרים יתאחדו לעשות ביחד הם לא יצליחו. הוא עושה את זה מהיום שהוא הגיע מתל אביב עם השנאות והשידורים שלו ואני שמח שאת השקרים שלו הוכחתי בבית משפט ואני מצטער שאחרים לא תבעו אותו כמוני. אני לא רוצה לנצח אותו בבית משפט אלא בקלפי".

אם לא תצליח לאחד?

"אם לא נצליח לאחד אני אגיד בשידור מה אני הולך לעשות. אני יוצא עכשיו לקרב, אנחנו נחשוף כל שקר ועיוות שלו לתושבים ונעמוד מאוחדים".