הוארך מעצרם של שבעה חשודים ברצח במוקייבלה, הבן: "הסתכלתי עליהם וראיתי את האבא נצח מול העיניים"

קול רגע
חדר חדשות | 26.09.23

הוארך מעצרם של 7 חשודים ברצח עבדאללה סעדי מהכפר מוקייבלה. הנאשמים הובאו אתמול לבית משפט השלום בנצרת שם מיעט נציג המשטרה להשיב על שאלות סנגורם של החשודים. במהלך אחד הדיונים בתיק התברר כי אחד החשודים יעקוב זועבי תושב הכפר מייסר שירת בצבא כלוחם שלוש שנים והוא טרם נחקר ובכל זאת הובא להארכת מעצר.

הרצח הקשה אירע ב-6.8.23 אז בשעות הבוקר המוקדמות דווח למשטרה על גבר בשנות ה-70 לחייו שנמצא ללא רוח חיים בביתו בכפר. מחקירה ראשונית עלה כי מספר חשודים הגיעו לביתו על פי החשד במטרה לשדוד ממנו רכוש ונמלטו מהמקום. עאבדללה סעדי היה אמור להתחתן עם כלה שאינה מישראל והחשד שנבדק האם החשודים ידעו על האירוע המתוכנן והסיקו שבביתו של הנרצח היה כסף רב לקראת האירוע.

מי שהגיעו ראשונים לדירה היו בנו, עלי סעדי, ומשפחתו שמתגוררים מעל ביתו של הנרצח והם אלה שמצאו אותו כשהוא כפות וקשור בידיו ופיו. צוות הצלה שהגיע למקום עוד ניסה לבצע בנרצח פעולות חיים אך כעבור זמן קצר קבעו את מותו.

היום כאמור (ג') לוחמי היס"מ ויחידת המסתערבים של החטיבה הטקטית במג"ב פשטו על מספר יעדים ביישובים שיבלי, רומת הייב ומצר ועצרו 7 חשודים בחשד למעורבות באירוע הרצח. הפשיטה נערכה בתום חקירה סמויה כאשר לפנות בוקר ניתן האות והכוחות פשטו על היעדים ועצרו 7 חשודים כאשר אחד מהם נעצר בנמל התעופה בן גוריון רגע לפני טיסה לירח דבש.

עלי סעדי: "עברה עלינו תקופה קשה מאוד, סיוט שאנחנו חיים יום ויום. הרגשנו חוסר ביטחון ומאיומים, כל הילדים שלנו שהיו בזירה חיים את הסיוט הטרגי הזה עד עכשיו ולא יוצא מהזיכרון שלהם עד עכשיו. אני רוצה להודות למשטרה שעבדו על התיק בצורה רצינית. כשנכנסתי לבית המשפט הסתכלתי להם בעיניים ובמבט הראשוני הייתה הרגשה קשה מאוד, ראיתי את אבא נרצח מולי שוב. אני מקווה שבית המשפט יעשה צדק ואני מאמין שזה יעשה".