רצח רודף רצח: איהם אבו סאלח, שחקן בני שפרעם, נרצח ביריות

רותם אטיאס | 08.08.23

מדובר בסכסוך משפחות בעיר שגבה את חייהם של שבעה בני אדם עד כה, אמש את חייו של אבו סאלח בן ה-20 שנורה בסמוך לביתו. הוא נפצע אנוש ובהמשך נקבע מותו בשטח. כוחות שיטור שהגיעו לזירה פתחו בסריקות ובחקירת האירוע. אבו סאלח, שחקנה של בני שפרעם, היה עצור לפני מספר שבועות בדובאי בעקבות מידע על כוונתו לבצע עם אחרים חיסול. נציין כי מאז תחילת השנה נרצחו 142 בני אדם ביישובים הערבים 125 מהם נורו למוות 76 היו פחות מגיל 30.

ובתוך כך התפתחה מהומה במרכז הרפואי רמב"ם בחיפה כאשר עם אבו סאלח הגיעו קרובי משפחה שניסו לפרוץ לחדר ההלם. הם נהדפו על ידי מאבטחי בית החולים. ראש המשמרת של המאבטחים ספג חבלות תוך כדי הקטטה ונבדק כעת במיון. משטרת חיפה הוזעקה למקום לסייע להשליט סדר, עם שוטרי יס"מ,  ושני קרובי משפחה נעצרו ע"י המשטרה. מהמרכז הרפואי נמסר: "מאז תחילת השנה פונו לרמב"ם 161 פצועי ירי, רובם המכריע מהמגזר הערבי. כמעט פי שניים ממספר פצועי הירי בתקופה המקבילה בשנת 2022"

זמן קצר אחר כך עצרו שוטרי תחנת חיפה 2 תושבי שפרעם בחשד שהתפרעו ותקפו את המאבטחים. מהחקירה עולה כי בני משפחה הגיעו למרכז הרפואי רמב"ם לאחר שבן משפחתם נפטר מפצעיו מאירוע אלימות בשפרעם. בתוך כך, בני המשפחה החלו להתפרע ותקפו את המאבטחים ואף גרמו לאחד מהם חבלה בראשו. שוטרי תחנת חיפה ויס"מ כרמל שהוזעקו למקום עצרו שני תושבי שפרעם (32,34) והם נלקחו לחקירה בתחנת המשטרה בחיפה. המאבטח פונה לקבלת טיפול רפואי במקום. בהתאם להתפתחות החקירה תחליט המשטרה האם לבקש את הארכת מעצרם של החשודים בבית המשפט השלום בחיפה. מהמשטרה נמסר: "משטרת ישראל תמשיך לפעול נגד אלימות פסולה וחמורה שתופנה כלפי עובדי ציבור ותפעל למצות את הדין עם המעורבים בהתפרעויות האלימות".