רשמית: גיא מרציאנו יתמודד בבחירות לראשות עיריית כרמיאל

ירין דורון ורותם אטיאס | מדברים ברדיו | 13.07.23


כפי שפורסם לראשונה בחדשות "קול רגע" גיא מרציאנו הודיע באופן רשמי על מועמדותו לראשות עיריית כרמיאל. בסוף השבוע כינס מרציאנו כנס פעילים ראשון והודיע על כך רשמית. בכך הוא מצטרף לראש העיר המכהן, משה קוניניסקי, אלון אזולאי, בת שבע אבוחצירה ועו"ד סיון דמרי גרשין שכבר הודיעו על מועמדותם בבחירות.

מרציאנו, מכהן כבר 10 שנים כחבר מועצה בעירייה כרמיאל, בחמש השנים הראשונות כחבר קואליציה תחת כהונתו של עדי אלדר ובחמש השנים האחרונות באופוזיציה. כל זאת עשה כמספר 2 ברשימתו של רותם ינאי שהודיע שאין בכוונתו להתמודד בבחירות הקרובות. מאז הודעת הפרישה עלו כמה הערכות לגבי עתידו של מרציאנו שנחשב לחבר מועצה פעיל מאוד גם בישיבות מועצה וגם בקרב התושבים. אחת ההערכות דיברה על אפשרות לחבירה לרשימתו של ראש העיר המכהן משה קונינסקי כשל"קול רגע" נודע שמרציאנו ניהל מו"מ נוספים שלא הבשילו.

במהלך נאומו בכנס הפעילים אמר: "כל מה שעשיתי היה מתוך שליחות ומחויבות לעשייה. אחרי עשור של עשייה ציבורית ואלפי שעות עבורכם התושבים החלטתי להתמודד לראשות העיר כרמיאל. בחודשים האחרונים נפגשתי עם מאות תושבים על מנת להבין טוב יותר מה הכי נכון לעתיד העיר כרמיאל, בחנתי שיתופי פעולה עם חלק מהמתמודדים השונים לטובת העיר כרמיאל תוך כדי ויתור על אגו ושאיפות פוליטיות על מנת שהעיר שכולנו אוהבים תצמח ותשגשג למען עתידנו ועתיד ילדינו. התפשרתי בנושאים רבים הקשורים אליי אבל לא התפשרתי ולעולם לא אתפשר על הערכים עליהם גדלתי ולא על טובת העיר".

"להחלטה שלי להתמודד לראשות העיר ישנן הרבה סיבות טובות אבל רק אחת הכריעה – אני מאלה שבא לעבוד ורואה את היותי כאיש ציבור זכות גדולה, יש לי סיפוק ענקי לסייע לתושבי העיר. בעשור האחרון עשיתי כל מה שניתן להגיע מוכן להנהיג את העיר צברתי ניסיון רב במועצת העיר ובוועדות השונות. הפעם אני מעמיד את עצמי ואת הרשימה המצוינת שלנו, שתיחשף בקרוב, ואת השותפים שלנו לעשייה לבחירה שלכם. אני מבקש ממכם לתת לי את המנדט להוביל את העיר".

עוד בנאומו שלח מרציאנו מסר לעובדי העירייה ואמר: "אתם יודעים עד כמה אני מאמין ומעריך אותכם בקדנציה הבאה נמשיך לעבוד יחד למען תושבי כרמיאל באופן יום יומי".

דבריו של מרציאנו מגיעים על רקע עימות חסר תקדים בין חבר המועצה, אבי קוריאט ליו"ר ועד העובדים בעירייה, קיצי דונט בעקבות פוסט שפרסם קוריאט ולפיו מגיעים אליו פניות מעובדי עירייה שחוששים למעמדם ולמקום עבודתם במידה ואלון אזולאי ייבחר.

גורמים פוליטיים בעיר העריכו שריבוי המועמדים והסברה שלא יהיו פרישות משמעותיות לפני קו הסיום עשויות להוביל לכך שראש העיר הבא של כרמיאל יבחר רק בתום סיבוב שני.