רשמית: יוסי שמעוני יתמודד על ראשות המועצה הגליל העליון

יובל יוספי | 28.07.23

שמעוני (52) תושב קיבוץ מחניים נשוי ואב לשלושה ילדים הכריז בסוף השבוע באופן רשמי על מועמדותו לבחירות לראשות המועצה בגליל העליון. ההכרזה של שמעוני לא הפתיעה וגורמים פוליטיים במועצה אף טוענים שהעובדה ששמעוני הכריז על כוונתו לרוץ הסירה באפן רשמי את האופציה שנשקלה על ידי גיורא זלץ לשוב ולהתמודד חרף הצהרתו שיפרוש. בין השניים קיימת הכרות רבת שנים ושמעוני אף שימש גזבר המועצה בין השנים 2013-2019 ודירקטור בחברות הבנות בהובלת זלץ, כך שההערכה היא שזלץ יתמוך בשמעוני שיתמודד מול זוהר ליפקין וגלית אורי.  

בהודעתו לתושבים כתב: "אני נרגש להציע את מועמדותי לתפקיד ראש המועצה של הגליל העליון במסגרת הבחירות המוניציפליות הקרבות. לאחר שקיבלתי את ברכת משפחתי, שחיזקה אותי ברצון לצאת לשליחות החשובה, ידעתי שהמטרה היא לשמר ולהעצים את מה שמשך אותנו לכאן לפני 12 שנים מהמרכז: הקהילה, המרחב והטבע המדהים, מערכת התרבות, החינוך והספורט – הגורמים שמייצרים איכות חיים טובה לכולנו. הניסיון שצברתי בתחומים רחבים ביניהם: חברתי-קהילתי, מוניציפלי, כלכלי ויזמי, מציבים אותי מוכן מהיום הראשון, להגיע לעבוד. אקדיש את כל מרצי כדי לשמר את הטוב ולהעצים את החיבור הייחודי בין ה׳רוח׳ ל׳חומר׳, ישן לחדש, צעיר לוותיק ובין הקיבוץ למרחב. אפעל בשקיפות, הגינות ויושרה בכדי לטפח ולפתח במקצועיות ושרותיות את המעגל תושב-קיבוץ-מועצה, בדגש על שותפות, הקשבה והנעה לפעולה.

שמעוני, מחזיק בתואר אקדמיים בנושא כלכלה ומנהל עסקים ועסק לפני הגעתי לצפון בשוק ההון במשך 15 שנים בתפקידי ניהול פיננסי, בהיקפים כספיים משמעותיים של מיליארדי שקלים. בגליל העליון שימוש כיו"ר אגודה קהילתית וועד מקומי של קיבוץ מחניים, דירקטור בחברת האחזקות של אגש"ח קיבוץ מחניים וכן מילא תפקידים נוספים.