שבר רגל: יקי בן חיים מתחיל לעבוד על בניית הקואליציה

ירין דורון | מדברים ברדיו | 07.03.24

אחרי שניצח את הבחירות במגדל העמק המריא ראש העיר הנבחר, יקי בן חיים, לחופשה פרטית בדובאי. אלא ששם המושג "שבור רגל" קיבל משמעות אחרת לחלוטין מבחינתו לאחר שמעד, שבר רגל והוטס בחזרה לארץ. אחרי שעבר ניתוח לאיחוי השברים סיפר בן חיים לירין דורון בתוכנית "מדברים ברדיו" על חופשה שנקטה ותהליך בניית הקואליציה שיעשה מסלון ביתו: "החלטתי להקדיש זמן לאשתי אחרי הרבה זמן של עבודה וטסנו לחו"ל לחופשה של ארבעה ימים. טסנו לדובאי, הספקנו להיות שם 24 שעות ואז לצערי שברתי את הרגל באזור עצם הירך. פשוט הלכתי החלקתי ונפלתי ונאלצנו לחזור לארץ מוקדם. עברתי ניתוח בבית חולים הדסה ואני אמור להשתחרר ביום ראשון כדי להתחיל במגעים להרכבת הקואליציה. למרות שהרגל שבורה הראש עובד טוב מאוד וזה מה שחשוב. זה מזכיר לי את המפכ"ל רוני אלשיך שנכנס לתפקיד עם גבס אז כיוונתי לדעת גדולים".

"הרבה שרים וחברי כנסת התקשרו לברך ואני כבר מנצל את הזמן לעבוד למען העיר, שר הבריאות התקשר וסייע לחזרה שלי לארץ, ניר ברקת, שר הכלכלה ביקר אותי ושוחחתי עם שר הפנים, הקונסולית של ישראל בדובאי והשגריר עשו עבודה נהדרת כדי לסייע לי לחזור לארץ וכל שיחה בסיומה אני מבקש צ'ק לטובת העיר אז זאת הזדמנות טובה להכניס כספים למגדל העמק".

על בניית הקואליציה סיפר בן חיים שיקבל את חברי המועצה שנבחרו בביתו ובשלב זה לא צפויה להתקיים שיחה עם יריבתו בבחירות, אלגריה בן קסוס: "עם אלגריה לא דיברתי כי יש את השותפים הטבעיים שלי והם בעדיפות ראשונה ואחר כך אם יהיה צורך נפנה לשאר חברי המועצה למרות שאני לא מאמין שנצטרך. עוד לפני הבחירות הייתה לי תמיכה של 12 מתוך 15 חברי מועצת העיר וסביר להניח שזאת תהיה גם הקואליציה המתגבשת שלי. אני לא חייב קואליציה מקיר לקיר אין לי בעיה לקבל ביקורת בניגוד לראשי עיר שיש להם והם צריכים קואליציה רחבה".

חילקת כבר תפקידים?

"לא עדיין לא, יש כבר שיחות אבל אני מאמין שכבר בשבוע הבא הכל ייסגר ונצא לדרך. קואליציה שמתחילה בצליעה מסתיימת באופן מושלם".