שוחרר בתנאים מגבילים ליעד אדרי החשוד ברצח יואל להנגהל

ירין דורון | מדברים ברדיו | 16.05.23

רצח יואל להנגהל: שופט בית המשפט המחוזי בנצרת עראפת טאהא קיבל את המלצת שירות המבחן והורה על שחרורו של החשוד ברצח, ליעד אדרי למעצר בית בתנאים מגבילים.

על פי פרטוקול הדיון טענה עורכת הדין שמייצגת את משפחת להנגהל אליזבט קדמון שחלופת המעצר אינה ראויה מהסיבה שהמקום בו ישהה אדרי (קריית אתא) אינו רחוק מספיק מנוף הגליל וממקום מגורי הורי המנוח וחלק מהעדים; למיקום החלופה חשיבות רבה נוכח הממצאים של שירות המבחן בנוגע למאפייני אישיותו של המשיב והמסוכנות הנשקפת ממנו, מסוכנות שהוערכה על ידי שירות המבחן כבינונית; נוכח מעורבותו בעבירות מין בעבר ונוכח העובדה שהוא אינו מקבל מרות אף במסגרת שהותו בכלא. עוד טענה עו"ד כי בנוסף לעבירת הרצח שלגביה נקבע כי קיימת חולשה בראיות, המשיב מואשם בעבירות של שיבוש הליכי חקירה והדחה בחקירה, שלגביהן נקבע כי קיימות ראיות לכאורה ואין בראיות אלה חולשה וכי החשש לשיבוב הליכי חקירה והדחת עדים מתקיים גם היום.

מנגד טען עורך דינו של אדרי, ציון שמעון כי החלופה המוצעת נמצאת במרחק רב ממקום ביצוע העבירה ויש בה כדי לנתק את המשיב מהסביבה הטבעית שלו ומחבריו ויש בכך כדי להפחית מהמסוכנות המיוחסת לו. "המפקחים המוצעים מודעים לצורך להפקיד ערבויות להבטחת תנאי מעצרו של המשיב באיזוק אלקטרוני ומודעים לכך שכל טעות עלולה להביא למימוש ערבויות אלה ולשליחתו של המשיב למעצר מאחורי סורג ובריח ועל כן, הם מתחייבים שלא יהיו טעויות בעניין זה", אמר עו"ד שמעון.

השופט טאהא כתב בפסיקתו: "לאחר ששמעתי את טענות הצדדים, את המפקחים המוצעים ועיינתי בתסקיר המעצר שהגיש שירות המבחן, נחה דעתי כי החלופה המוצעת היא חלופה ראויה. החלופה ממוקמת בקרית אתא במרחק של כשעה וחצי נסיעה ממקום מגוריו של המשיב וממקום ביצוע העבירה. יש במרחק זה כדי לנתק את המשיב מהסביבה שבה בוצעו העבירות ומהחברים שהיו שותפים למעשה הקטטה שבמהלכה בוצע הרצח. הרחקת המשיב מהסביבה שיצרה את הרקע לביצוע הרצח יש בה כדי להפחית מן המסוכנות הנשקפת מן המשיב".

בין התנאים המגבילים שהושתו על אדרי: שהות באיזוק אלקטרוני בבית דודתו בקריית אתא, במשך כל שעות היממה ובכל רגע נתון יהיה בפיקוח שניים מהפקחים, ייאסר עליו לצאת ממקום המעצר באיזוק אלקטרוני מלבד דיונים משפטיים, בכל יציאה ממקום המעצר באיזוק אלקטרוני יהיה אדרי מלווה על ידי אחד המפקחים שבית המשפט אישר, ייאסר עליו ליצור קשר, ישיר או עקיף, עם מי מהמעורבים בפרשה, לרבות עם מי מהנערים והאנשים שהיו מעורבים בקטטה שבמהלכה נדקר המנוח, ייאסר עליו לעשות שימוש כלשהו באמצעי התקשורת למיניהם, לרבות בטלפון רגיל או סלולארי, במחשב נייד או נייח ובכל אמצעי תקשורת אחר; כן ייאסר על אדרי לעשות שימוש במדיה חברתית מכל סוג.

נציין כי השופט טאהא הורה על עיכוב העברתו של המשיב למעצר באיזוק אלקטרוני למשך 48 שעות וזאת לצורך מתן 23 אפשרות למבקשת להגיש ערר לבית המשפט העליון עם בקשה לעיכוב ביצוע.

בתוכנית "מדברים ברדיו" שוחח ירין דורון עם עורך הדין שלומי טדרי מומחה למשפט פלילי ועם צבי חאוטה, מנהל מרכז קליטת עולים חדשים שבי ישראל ומי שתרגם להוריו של יואל את החלטת השופט עראפת, שאמר: "זה יום עצוב למשפחה, יום עצוב לקהילת בני המנשה ולמדינה שאחרי 8 חודשים הגענו ליום הזה שאדרי הנאשם ברצח משוחרר למעצר בית. החלטת השופט זה בלתי נסבל ומבלתי מתקבל, המקום של הרוצח זה לא מעצר בית. אדרי הוא המנהיג של החבורה זה ברור לכולם ולשחרר אותו אחרי כל החודשים הזה זה רצח מחדש, השחרור שלו מסכן את בני המנשה. ההורים ידעו שיש נאשם והתחושה של ההורים שלמרות הסבל יהיה צדק וזה מה שציפינו ציפינו. זה בלתי נסבל ומאוד קשה לראות את הפרצופים שלהם, שאדרי מחייך וההורים שלו שמחים וצוחקים ומסתכלים עלינו בחיוך. הלב בוכה היום. החשש שלנו שלא נדע לעולם מי הרוצח ואף אחד לא ישלם את המחיר, ההורים איבדו אמון במערכת המשפט כי עד עכשיו אנחנו לא רואים צדק. התחושה שאין רצון שיהיה צדק".

להאזנה