שיתוף פעולה מפתיע בין בועז יוסף לעו"ד מאיר אלמקייס

ירין דורון | מדברים ברדיו |

הבחירות לרשויות המקומיות: המועמד לראשות עיריית טבריה עו"ד מאיר אלמקייס יקבל אחריות על מספר פרויקטים עירוניים ויסייע לראש העיר הממונה בועז יוסף עד הבחירות

עו"ד אלמקייס שמתח בעבר ביקורת על הוועדה הממונה התקרב מאוד בשבועות האחרונים למנכ"ל העירייה שמעון פיניאן, והאחרון המליץ לו להיפגש עם ראש העיר הממונה בועז יוסף, ולהציע שיתוף פעולה יוסף שכבר אמר בעבר שישמח לקבל כל עזרה מצד מי שמעוניין להתגייס לעשיה – נענה להצעה מייד – וכבר הטיל על אלמקייס פרויקט אחד לטפל בו בימים הקרובים יקבל העורך דין שהיה אחד הראשונים להצהיר על התמודדות במרוץ, תחומי אחריות נוספים מאחורי ההתלהבות החיובית לסייע עומדת כמובן התקווה להרוויח בולטות ציבורית ועמדת אחריות שתוסיף לו נופך ממלכתי. מעניין יהיה לראות כיצד יסתדר המיזם החדש עם העובדה שמועמד פוטנציאלי נוסף, רפאל טרבלסי, פעיל לצד יוסף כבר תקופה ארוכה, וברור שההתפתחות הזאת לא תתקבל אצלו בהתלהבות מיוחדת.

בתוך כך נודע כי יעקב שטרית, האחראי על המועצה הדתית, שוקל את התמודדותו על ראשות העירייה. שמו של שטרית עלה במפתיע דווקא על ידי מתמודדים אחרים שהעלו את האפשרות שיתמודד בסקר גדול שבוצע בשבוע שעבר וכלל גם את שמו של ראש העיר בפועל בועז יוסף. למרות שתוצאות הסקר לא פורסמו, הדלפות שיצאו מצביעות על תמיכה גבוהה בשטרית, ובימים האחרונים מופעלים עליו לחצים בעיקר מצד גורמים ברחוב החרדי להגיש מועמדות. שטרית החל לקיים בעצמו מספר בדיקות, בבורסת השמות ההולכת וגואה. הוא נהנה ממוכרות גבוהה וקשרים טובים במסדרונות השלטון איש לא יופתע אם ימצא את העיתוי הנכון ויחליט להצטרף למה שמסתמן כמרוץ בחירות עם מספר משתתפים שלא היה כמוהו בעבר.

עד בטבריה, דחה אתמול בית המשפט המחוזי את עתירתו של רון קובי, המועמד לראשות העירייה נגד פרויקט גן העיר וחייב אותו לשלם לעירייה הוצאות משפט של 5000 שקלים.

האזינו לראיון המלא