שלטי בחירות של המועמד רומן פרס הוסרו והושחתו ביקנעם: "דוחקים אנשים למעשי עבריינות"

שלומי ברטלר | מדברים ברדיו | 28.08.23

אירועים סביב שלטי הבחירות ממשיכים להסעיר את המערכות הפוליטיות ביישובים השונים ואתמול הוגשה תלונה במשטרה בעקבות אירוע שהתרחש ביקנעם. מפרטי האירוע עולה כי בסוף השבוע הגיע אלמוני והסיר שלט בחירות של המועמד רומן פרס מגדר של בית פרטי ברחוב הגיא. הסרטון שתיעד את האירוע נראה החשוד כשהוא במשך דקה ארוכה תולש את השלט ועוזב את המקום באין מפריע. נזכיר שרק אתמול דיווחנו כאן ברדיו קול רגע על השחתת שלטי הבחירות של המועמדת הדס שקד מהגלבוע שגילתה בסוף השבוע כי אלה נקרעו במספר מוקדים בחבל התענך ולפני מספר שבועות התלונן המועמד שלמה מליחי מעפולה ששלטי החבירות שלו הושחתו לאחר שרוססו בצבע.

ממטה פרס נמסר: "מצער, מכעיס ומקומם לגלות שתופעות כאלו הגיעו ליקנעם. אני מגנה בכל תוקף את הפושעים האלו שהחליטו להשיג גבול ולפגוע ברכוש שלא שלהם ושעלה כסף רב. זו פעולה לא דמוקרטית ולא יקנעמית. אני יודע שמי שלח אותם מבין שמעשה זה לא יישברו אותנו אלא רק ידרבן את תושבי יקנעם הרבים להחזיר את השלטים ולתלות שלטים נוספים. השחתת השלטים שלי זה המשך ישיר של הקמפיין הגזעני שמתנהל נגדי ביקנעם בחודשים האחרונים וככל הנראה רק יתחזק בחודשיים הקרובים. חבל על המאמצים: לא יצליחו לגרור אותי לשיח הרדוד הזה. ובכל מקרה נמשיך בקמפיין שכולו אהבה לעיר ולתושביה".

פרס עצמו התייחס לאירוע בתוכנית "מדברים ברדיו" ואמר שלומי ברטלר: "לקראת בחירות אנשים מרשים לעצמם להתנהג בצורה כזאת, זה התחיל ביום חמישי בשבוע שעבר והוגשה בגין כך תלונה ומאז עודכנתי שבעוד כמה וכמה מקומות הוסרו והושחתו שלטים. בכל האירועים שזה קרה יש בבתים מצלמות או מצלמות בבתים מסביב ואנחנו נגיש תלונות על האירועים האלה במשטרה. אני אהיה ראש עיריית יקנעם ב 31.10 ולמדתי שככל שאני מתחזק יש גורמים שלא בוחלים בשום אמצעים. לקראת הבחירות הקודמות הפיצו מודעות ללוויה שלי וגם אז הוגשה תלונה במשטרה וכשהבנתי שמשתמשים באדם תמים ביקשתי לעצרו את התהליך. מה שהכי מצער ומקומם זה ששולחם בחור צעיר להשחית, משתמשים ודוחקים בו לעבור על החוק ולהיות עבריין וזה המשך לקמפיין הגזעני נגדי שאני מניח שיחמיר בקרוב. אבל אני אומר להם חבל על המאמצים תושבי יקנעם מענישים בסוף מי שמפיץ או מפיצה שנאת חינם, ככה זה היה וככה זה יהיה גם הפעם".