שרים וחברי כנסת הגיעו לסוכה של שלמה מליחי, עשרות מפגינים מחו מחוץ לאירוע

ירין דורון | מדברים ברדיו | 05.10.23

חמישה שרים ועוד מספר חברי כנסת ביקרו אתמול בסוכה של המועמד לראשות העיר, שלמה מליחי את האירוע ליוו עשרות מפגינים שמחו על רקע המשך קידומה של הרפורמה המשפטית והשינויים הצפויים במערכת המשפט.

ביום שאחרי האירוע התייחס מליחי למפגינים וביקר את המפגינים: "לא הופתעתי מההפגנות, למפגינים יש זכות להפגין למרות שרובם לא עפולאים. הם פגעו במרקם החיים של השכונה, חסמו כבישים, אנשים היו נצורים בשכונה וזה פגע גם אירוע פרטי שהיה בבניין ברחוב. אני לא מבין אותם מה יש להם להפגין מול אירועים פרטיים? יש להם טענות נגד הממשלה שילכו להפגין מול הכנסת. למה לשבש את החיים השכונה? אנשים עדיין לא קיבלו את תוצאות הבחירות וזה מה שמניע אותם להפגין. זה עלה באופן מינורי מאוד בשיחות בסוכה".

בראיון לירין דורון בתוכנית "מדברים ברדיו" התייחס מליחי גם למערכת הבחירות בעיר: "יש בעיר אחוזים גבוהים שמחפשים משהו אחר והם רואים שאני היחיד שיכול להביא תקציבים לעיר הזאת. כשאלקבץ ומירון היו ראשי עיר אני הייתי זה שהביא לא מעט תקציבים ושחרר לא מעט כספים שנתקעו. אני מאמין שאני עולה לסיבוב שני ואני היחיד שיכול לנצח בו".

מי שהפגינה אתמול נגד חברי הכנסת והשרים מהליכוד היא פסית שיח: "אנחנו לא מתערבים במערכת הבחירות בעפולה, זה לא מעניין אותנו אבל לכל מקום שאליו יגיעו שרי ישראל שעסוקים בלהחריב את המדינה אנחנו נגיע ונגיד להם מה דעתנו על מה שהם עושים ועל הנזק שהם גורמים למדינה. הם לא אנשים פרטיים גם כשהם מגיעים לאירוע פרטי וכל מי שמזמין אותם צריך לדעת שהוא מזמין גם אותנו".

נפתלי שושני

על הטענה שהמפגינים לא מקבלים את תוצאות הבחירות אמרה: "לא אהבתי את תוצאות הבחירות והייתי מודאגת אבל לא חשבתי לצאת להפגין. אם זה היה נכון היו הפגנות ביום שאחרי הבחירות ולא רק בינואר אחרי שהוצגה תוכנית הרפורמה. זאת הייתה הפעם הראשונה שבה יצאתי להפגנה אחרי עשרות שנים כשהפעם האחרונה הייתה כשהפגנתי נגד הסכמי אוסלו. אני עמדתי אז עם סטיקרים של נתניהו וחילקתי אבל זה לא אותו נתניהו וגם לא אותו ליכוד".

טוען מליחי שההפגנה לא הייתה חוקית וחסמתם כבישים

"זה שקר וכזב. לא חסמנו שום כביש אלא המשטרה שלא אפשרה למכוניות לעבור. ההפגנה הייתה חוקית ומתואמת עם המשטרה וברגע שהם רצו לפתוח את הציר התפננו משם. למקום הגיעו מצביעי ליכוד עם דגלים של הליכוד וספגנו מהם קללות ואחד אמר לנו לחזור לגרמניה. אחת המפגינות נכנסה להפגנה שלנו ופשוט תקפה אותי פיזית, היא הרביצה לי ודחפה אותי וניסתה לחטוף ממני שלט שהחזקתי שעליו היה כתוב "דתיים, ציונים, דמוקרטיים". אני אישה דתייה שמפגינה כבר 40 שבועות ואני אמשיך להפגין. אני לא מבינה אבל למה המשטרה בחרה להרחיק אותה ממני אחרי שהיא תקפה אותי אבל עצרה מפגין שישב על הכביש. במדינה מתוקנת השוטר שראה את האירוע האלים וגם דאג לבדוק מה שלומי היה צריך לעצור אותה וזה לא קרה".

נפתלי שושני