פרסום ראשון: תביעת לשון הרע הוגשה נגד רון קובי על ידי רפאל טרבלסי על סך מיליון שקלים

חדר חדשות | 06.02.24

תביעת לשון הרע הוגשה נגד רון קובי על ידי הפעיל הפוליטי, רפאל טרבלסי על סך מיליון שקלים. על פי כתב התביעה, שהוגשה על ידי עורכי הדין מאיה אבוגני ואבי טל, נטען שקובי פרסם פרסומים מכפישים חלקם נוגעים לפן המיני כל זאת במטרה לפגוע בטרבלסי.

מהתביעה: "הנתבע שם לו למטרה לפגוע בכל דרך אפשרית בסיכוי הבחרותו ובקהל בוחריו ותומכיו בבחירות המקומיות הקרובות ולשם כך מפרסם פרסומים כנגד התובע הקשורים למיניות וסטיות מיניות, פרסומי דיבה והטרדות מניות כנגד התובע. הנתבע מנסה בכל דרך אפשרית להלבין את פניו של התובע ולפגוע בו ומשתמש בפרסומיו השונים כנגד התובע במילים: "פדופיל", "מטריד מינית", "ירפינדחבפ", "נדחפינגעניי", "המטרידן הטברייני שפוגע בנערים", "המטרידן של הנוער בטבריה", "סוטה מין" המסתובב בתוך בני נוער בביתי הספר והכל במטרה להשפיל ולבזותו את התובע ברבים במטרה לפגוע בו ובשמו ולבזותו ברבים והכל על-מנת למנוע כניסתו למועצת העיר בבחירות הקרובות למועצות המקומיות".

"לנתבע מספר חשבונות פעילים בפייסבוק ….ולו כ 100,000 עוקבים. ומספר רב של צופים בכל סרטון. הנתבע נושם וחי ודוגל בשיטת ה"פייק ניוז" כשיטה חסרת מעצורים של הכפשות אחרים, בכל מחיר תוך פגיעה מתוכננת מראש מצד הנתבע. מאז הדחת הנתבע מראשות העיר טבריה שם לו למטרה להכפיש ולבזות ולהשפיל ולפגוע בתובע, להשימו ללעג בפני כל עשרות אלפי עוקביו ובפרט, תושבי העיר, תוך חציית קווים אדומים, כאשר פרסם סדרת פרסומים הפוגעים בתובע שהלכו והוחרפו ככל שמועד הבחירות התקרב והכל בכדי שהתובע לא יזכה אפילו למנדט אחד במועצה, כדברי הנתבע".

התביעה גם מביאה מספר דוגמאות לפרסומים ולפיהם: ביום 22/7/2020 הנתבע פרסם פוסט בפייסבוק ופנה אל התובע לפני עשרות אלפי עוקבו "טרבלסי, אתה רוצה להגיד לציבור הטברייני את דעתך בעניין חוק טיפולי ההמרה".

פרסום שני ושלישי מיום 21/9/2020 הנתבע פרסם פוסט בפייסבוק אודות שידור-חי שעתיד להיות יותר מאוחר, ועל מנת לקבל יותר הד, התעניינות וצופים, השתמש לשיטתו במידע "צהוב" וכך כתב "ומה עם הפוליטיקאי שחושב שאפשר להמשיך כך בלי לצאת מהארון ! ….ולאחר מכן עלה הנתבע לשידור-חי ופנה לאלפי צופיו בזו הלשון: "פה פה פי… חיים חליווה, עיתונים אני רואה שהמצב שלי מעניין אותך חיים חליווה, מעניין אותך מה אנחנו עושים מעניין אותך המשפטים בתי משפט, אבל לא מעניין אותך שיש פוליטיקאי בטבריה שלא רוצה לצאת מהארון. כן שהוא לא מספר לכולם מי הוא ומה הוא ומאיפה הוא. ולמה הוא ככה. זה בסדר נכון ! זה מצויין. הבנתי. פוליטיקאי שלא רוצה שידעו עליו כלום. חבריה אולי הגיע הזמן את האמת בטבריה נו. איך זה יכול להיות בואו תסבירו לי נו, איך זה יכול להיות אתם יכולים לענות ליו שבן אדם שאף אחד לא יודע עליו כלום יהיה איש ציבור. מישהו יכול להגיד לי את זה. מישהו יכול לתת תשובה עלזה!".

בכתב התביעה נטען כי מדובר בלשון הרע שפרסומם גורם נזק ממשי לנתבע ובהתאם לחוק איסור לשון הרע מדובר בעל חיוב כספי ללא הוכחת נזק על כך פרסום של עד 50 אלף שקלים ובמצטבר סכום התביעה עומד על מיליון שקלים. כמו כן מבקשת התביעה להורות על מחיקת הפרסומים.