תושב בית שאן נפל מאופנים בשל בור בכביש, העירייה תשלם 160 אלף שקלים

ירין דורון | מדברים ברדיו | 18.03.24

מדובר בתיק שמתנהל מאז שנת 2019 והסתיים בהסכם פשרה אליו הגיעו התובע והעירייה שקיבל תוקף של פסק דין על ידי שופטת בית משפט השלום בבית שאן. מפרטי המקרה עולה כי התובע נסע באופניו באחד מרחובות העיר ובשל בור נפל ונחבל, הוא נזקק לטיפול רפואי. לטענת ערכי דינו, משה גרמה ועימאד זיינה מקום התאונה לא היה מגודר כנדרש.

עו"ד זיינה: "העירייה אחראית על כל מפגע בטיחותי שנמצא בתחום שיפוטה, היא צריכה לתחזק את המקרקעין שבתחומה ולטפל בכל בור שעלול לגרום לפגיעה בתושבים. עיריית בית שאן לא תחזקה נכון את המקום, לא גידרה אותו כנדרש. העירייה לא יכולה לזפת כביש ולהשאיר מדרגה או בור בכביש או כל מפגע בטיחותי. זאת תופעה שאנחנו נתקלים בה בערים נוספות, לאו דווקא בבית שאן, יש תופעה של זלזול בבטיחות ושלום הציבור והעירייה צריכה לטפל בזה. מרשי נפצע ברגל וגובס ונקבעה לו נכות, הוא חבש קסדה אבל האחראית היחידה על האירוע היא העירייה. היה הליך ארוך כיוון שישנן חוות דעות רפואיות, נקבע מומחה מבית המשפט ותחשיבי נזק מה שמצריך הרבה דיונים ומסמכים עד הפסיקה".

כאמור, בהסכם הפרשה שנחתם על ידי העירייה ותושב בית שאן נקבע כי "הנתבעת תשלם לתובע, לפנים משורת הדין, לסילוק מלא סופי ומוחלט של כל תביעותיו ונזקיו, מכל סוג ומין, הנובעים במישרין או בעקיפין מהאירוע ומבלי להודות בטענה כלשהי מטענות התביעה, סכום כולל של 160 אלף שקלים".