תושב יפיע נעצר בשחד שהתעלל בכלב בחוף הים, בית המשפט: "לא הוצגו ראיות ישירות לאישום"

רותם אטיאס | 11.08.23

המשטרה פרסמה הודעה על מעצרו של תושב יפיע בחשד להתעללות בכלב בחוף הים בחיפה, בית המשפט האריך את מעצרו ב-48 שעות בלבד לאחר שלא הוצגו ראיות ישירות שקושרות את החשוד למעשה.

בסוף השבוע פרסמו ברשתות החברתיות תיעודים מחוף הים בחיפה בו נראים שני צעירים מתעללים בבעלי חיים. המשטרה שפתחה בחקירת בעקבות האירוע איתרה את החשודים כשעל פי הודעת המשטרה לצורך תפיסתם נדרשו פעולות חקירה רבות ושימוש באמצעים טכנולוגיים. בבוקר שישי פרסמה המשטרה שעם התקדמות החקירה וחיזוק החשד הסביר כנגד החשודים תושבי יפיע כבני 28 ו-30 עצרה את אחד מהם בביתו בחשד שביצע המעשים הנצפים בסרטון וכי הכלבים נתפסו והועברו לידי אמנה זמנית. אלא שבמהלך הדיון להארכת מעצרם לא הסתפק השופט יעקב גולדברג בממצאים שהוצגו והאריך את מעצר החשוד ב-48 שעות בלבד.

במהלך הדיון תחקר הסנגור את נציגת המשטרה והטיח בה שבסרטון נראים אומנם שני צעירים אך לא ניתן לזהות את פניהם וכי החשוד נחקר על ידי חוקר שאינו דובר ערבית. החוקרת סיפרה כי ישנם עוד מעורבים שצריכים להיחקר וכי החשוד מסר גרסה שלא קשרה אותו לאירוע. עוד התברר כי מצלמות המוצבות במקום כלל לא נבדקו. השופט גולדברג כתב בפסיקתו הסרטון צולם על ידי מי שפרטיו לא נכללים בתיק העבירה, אין בתיק ראיה ישירה שקושרת את החשוד לביצוע המעשה אך יש ראיה שקושרת אותו להימצאותו בחוף שאותה הוא מכחיש. עוד דרש השופט מהמשטרה לבצע ללא דיחוי פעולות חקירה ולבדוק את טענת האליבי שמסר החשוד ואם זה יוכח עליה לשחרר את החשוד מידי. למרות זאת בסיום דבריו כתב: "במישור המסוכנות, אני סבור כי ההתעללות המיוחסת לחשוד מקימה מסוכנות ב 2 היבטים: הן מסוכנות מכוח ההנחה כי אדם המסוגל לעולל לבעל חיים מעשים מסוג זה מסוכן גם לבני אדם והן מסוכנות עצמאית הנובעת מעצם ההתעללות בבעל חיים תופעה שמקומה לא יכירנה בחברה מתוקנת".