תושב עזה נעצר בש"ג של יישוב מגן שאול, הועבר לחקירת צבא

ירין דורון | מדברים ברדיו | 19.03.24

דרמה הבוקר ביישוב מגן שאול במועצה האזורית גלבוע, כשתושב עזתי הגיע לעמדת הש"ג של היישוב מגן שאול. מפרטי האירוע עולה כי החשוד לא היה חמוש ואחז שקית בידו. כיתת הכוננות של היישוב פתחה בנוהל מעצר חשוד ודיווחה על המקרה לגורמי צבא ומשטרה שהגיעו למקום ולקחו את החשוד לחקירה.

בהודעה שנשלחה לחלק מתושבי הגלבוע נמסר: "בהמשך לאירוע בסמוך למגן שאול, להלן הפרטים העובדתיים של האירוע: בזכות עירנות של מחלקת הגנת הישוב והמילואים של מגן שאול נתפס תושב עזה כשאינו חמוש, הוא נעצר ונלקח לחקירה על ידי הצבא. כל הכבוד לכוחות שעשו ועושים את עבודתם נאמנה. אני מבקש מכולם, אנא פקחו עיניים, בעיקר בתקופה זו, על אנשים חשודים ודווחו לחמ"ל בכל רגע נתון. אני שב ומזכיר, רק הודעות שיוצאות מנייד החמ"ל וחתומות בשם הרבש"צ הן הודעות מאומתות ואמינות! כל השאר הינם רעשי רקע מיותרים אשר יותר מכל דבר אחר, עלולים לגרום לפאניקה והפצת פייק ניוז מיותרים".

צילום: בכפוף לסעיף 27א'

בן שמואל, רבש"צ מגן שאול התייחס לאירוע הדרמטי בתוכנית "מדברים ברדיו": "הבוקר בשעה 9 הגיע תושב עזתי לכיוון השער ברגל עם שקית בידו, כיתת הכוננות שהייתה בשמירה בשער תפסה אותו לקחה ממנו פרטים ואז התבררה זהותו. הוא נראה להם חשוד כי הוא הגיע ברגל לעמדת הש"ג, הם פתחו בנוהל מסודר ובדקו את זהותו. באותו רגע הועבר דיווח לצבא ולמשטרה. כוחות הביטחון הגיעו כבר אחרי 10 דקות ולקחו אותו לחקירה. כיתת הכוננות נמצאת במילואים מה-7.10, הם שומרים על היישוב ובקשר רציף עם הצבא".

"אין ספק שהחדשות הלחיצו תושבים כי פתאום תושב עזה מגיע לש"ג זה לא דבר רגיל, אבל הוצאנו הודעת הבהרה שהמצב בשליטה והבחור נתפס ואנחנו ממשיכים לעשות את העבודה שלנו. האיום התמידי שלנו הוא מג'נין ולא מעזה אבל גם דברים כאלה קורים. גם שנשתחרר מהמילואים נהיה פה קשובים לאירועים ביישוב, הכוננות הגבוהה כאן נמשכת".