הירי לעבר קיבוץ מירב: "לא נסכים להתרגל למצב הזה"

ירין דורון | מדברים ברדיו | 18.04.23

פיגוע ירי אירע בלילה (ג') ביישוב מירב כשמחבלים ביצעו ירי לעבר בתי הקיבוץ שמועצה האזורית עמק המעיינות. באירוע לא היו נפגעים אך נזק נגרם לאחד מבתי היישוב. נזכיר כי האירוע הלילה מגיע כשבועיים אחרי הירי שבוצע לעבר היישוב מעלה גלבוע גם שם נגרם נזק לבית.

הירי בקיבוץ מירב

דובר הקיבוץ, ניצן אבירן, שוחח עם ירין דורון בתוכנית "מדברים ברדיו" וסיפר על האירוע והתחושות בקיבוץ: "לא נעים להיכנס לסטטיסטיקה זה אזור פסטורלי ופתאום קורה אירוע כזה וצריך יהיה להתרגל. זאת כנראה מציאות שתלווה אותנו בזמן הקרוב אבל אנחנו מאמינים שגם זה יחלוף. אני לא משוכנע שיש תפיסה אסטרטגית בג'נין שמפנים את הכוח ליישובי הגלבוע והסובבים את ג'נין. יכול להיות שזאת פעולה של חוליה מקומית שירתה גם על מעלה גלבוע וגם עלינו היה ירי נוסף לפני שבוע וחצי עלינו ככל הנראה ואני מקווה שמדובר באירוע מקומי שלא מלמד על שינוי מגמה".

מה התחושות בקיבוץ, יש הנחיות מיוחדות?

"אנחנו פועלים להרגיע ולהסביר לתושבים שמדובר בירי אקראי שכמעט לא ניתן לירות בכינון ישיר אלא ירי תלול מסלול שיוצר חשש מהבאות, מצד שני לנקוט באמצעי זהירות נדרשים. יש לנו שטחים חקלאים סמוכים לגדר ממש אז אנחנו נמנעים מלהגיע אליהם בימים אלה. זה לא יוכל להימשך לעד נצטרך לקבל ארובות ביטחוניות שנוכל להמשיך לעבד את האדמה".

"האירועים האלה לא מבטיחים שלא יהיו נפגעים בפעמים הבאות שיהיה ירי. אנחנו לא נתרגל למצב כזה ולא נשלים איתו אבל לא נכניס את כל הקיבוץ למגננה ונפסיק להסתובב ביישוב. מיד לאחר האירוע היו פה הרבה כוחות צבא שפעלו באזור כולל בכפר עצמו שמעבר לגדר ההפרדה ואני משוכנע שהמבצעים של הירי ייתפסו בזמן כזה או אחר".

האזינו