בועז יוסף: "לוקחים רשות שהתאוששה ורוצים להחליש אותה עוד פעם?"

ירין דורון | מדברים ברדיו | 15.05.23

סערת קרן הארנונה: הדיונים סביב הצעת החוק להקמת הקרן ממשיכה להסיע את הערכת הפוליטית ואת השלטון המקומי שמרביתו שבת היום. קרן הארנונה היא למעשה יוזמה של משרד האוצר שמבקשת לחייב רשויות חזקות להקצות הכנסות מארנונה לטובת רשויות חלשות. כך על פי ההצעה כל רשות תעביר סכום של 10-28 אחוזים מרווח הארנונה שנגבית מעסקים לקרן ייעודית ומשם הכספים יחולקו לרשויות כנגד כל היתר בנייה למגורים שתפיק הרשות.

עפר בן אליעזר, ראש המועצה המקומית רמת ישי וגם יו"ר ועדת הכספים של הרשויות המקומיות תקף היום: "המדינה לא עומדת בהתחייבויות שלה להסכמי גג ואז היא באה אלינו ומבקשת לקבל אחוזים מהתוספת הכנסה לארנונה שהיא לא מגורים. אני בונה תוכנית עבודה והתזרים שלנו מתבסס על הגדלת כספים ואני לוקח הלוואות על פי זה. יש מענקי איזון שהמדינה ומשרד האוצר קבע – מישהו חושב שזה עובד הרשויות באמת מקבלות מענקים? המדינה לא מסוגלת לשלם את זה. הגיע הזמן שנשים מראה מול הפנים ונגיד לה שככה אי אפשר להמשיך. אי אפשר לא לתת עצמאות לראשי רשויות. נערי האוצר בחיים שלהם לא ניהלו כלום וכשהם יוצאים החוצה הם מופתעים שהכל נראה אחרת. זה שהחוק לא חל על יהודה ושומרון אומר שיש לו ריח פוליטי ואנחנו גם יודעים כמה כספים הובטחו בהסכמים הקואליציונים".

צילום: דוברות הכנסת – נועם מושקוביץ

בועז יוסף, יו"ר הועדה הממונה בטבריה: "אנחנו יכולים להוכיח שקרן הארנונה רעה עבור טבריה, המדינה לוקחת מהעניים כדי לתת לעניים יותר. אנחנו עיר שיש בה תיירות, אנחנו לא מקבלים כסף עבור הארנונה של אלא גם מוציאה כסף לתיקונים, ניקיונות ושיפור התשתיות. בעיר הזאת אנחנו מיעוט לעומת התיירים. מי אז שאומרים שבגלל שיש לנו שומת ארנונה גבוהה ומעט תושבים פשוט עושים חישוב לא נכון. לוקחים רשות שהתאוששה ורוצים להחליש אותה עוד פעם? אני לא מגן ולא פרקליט של אף רשות שהיא חזקה אני מגן על טבריה ורוצים לתת לנו בראש ולא ניתן שזה יקרה. מנסים לפגוע בטבריה ולא ניתן שזה יקרה".

להאזנה