טויטו: "עם כל הכבוד לאחרים – אני אהיה ראש עיר"

ירין דורון ויובל יוספי | מדברים ברדיו | 22.05.23


הבחירות לרשויות המקומיות: מצטרף חדש בבחירות לראשות עיריית צפת הקבלן ציון טויטו הודיע רשמית על כוונתו להתמודד מול ראש העיר המכהן, שוקי אוחנה והמועמד שלום אלבז.

לאחר שבמשך תקופה ארוכה היה נדמה שהמרוץ לראשות העיר שייך לשני מועמדים בלבד, היזם ציון טויטו, ששימש בעבר כחבר מועצת העיר, הודיע כי יתמודד לראשות העיר בבחירות הקרובות, שייערכו בעוד פחות מחצי שנה. טויטו (55), שימש בעבר כיושב ראש קבוצת הכדורגל המקומית, בזמן שהיה חבר הנהלת ההתאחדות לכדורגל במשך ארבע שנים. בהשכלתו האקדמית, טויטו הוא בעל תואר ראשון בהנדסת בניין, ובעל תואר שני במנהל עסקים. בחמש השנים האחרונות טויטו לא התגורר בצפת, אלא בבוסתן הגליל, ולאחרונה עבר לעיר בחזרה לצורך הבחירות, בזמן שהוא מתכנן להעתיק לשם את חיי משפחתו. בעקבות ההצהרה על מועמדותו, קמו מספר קולות אשר קוראים לו להתאחד עם המועמד השני שלום אלבז, בזמן שגורם המקורב לשניים טען שהם כלל לא פוסלים את האיחוד.

בראיון לירין דורון בתוכנית "מדברים ברדיו" סיפר טויטו: "אני אהיה ראש העיר בצפת עם כל הכבוד לאחרים, אני מגיע מאהבה בשלב מסוים עזבתי את העיר וחזרתי אליה. יש לי תוכניות חומש ותוכניות מיידיות. החלטתי להתמודד כי התחושה היא שהעיר הלא מתפקדת ולא עובדת, דברים כאן לא מתקדמים העיר תקועה. אין עבודת צוות בעיר וכמה ששוקי אוחנה יהיה חרוץ אי אפשר לעבוד לבד ובתחושה של נרדפות – זה לא עובד ככה בארגונים".

"אני איש של אנשים אקים צוות גדול עם אנשים חזקים וטובים שיתווכחו איתי על עמדות ואין לי בעיה לקבל עמדות של דרג מקצועי. אם אני לא אצליח אחרי 5 השנים האלה אני אניח את המפתחות ואעזוב. אנשים מגיעים מכל העולם לישראל כדי לבקר בצפת, זאת עיר תיירות והעיר העתיקה פה לא מונגשת. מטיילים שמגיעים לעיר לא נשארים ללון פה וחייב להקים פה מערך תומך של מסעדנות ומקומות בילוי. היום אחרי חמש שנים אין אפילו שטח שמיועד למסחר כדי להקים מרכז מסחרי, איך יכול להיות שאין פה דבר כזה? אף אחד פה לא דוחף לעשות את הדברים האלה. אני יזם ואם היה פה שטח למסחר אתמול כבר הייתי קונה אותו. בפעם האחרונה שהייתה פה הרגשה שמשהו קונה בעיר זה היה בתקופה שהיו פה שני אנשי עסקים שהתמודדו".

על החיזור אחרי הקול החרדי אמר טויטו: "כולם מדברים עם הגופים החרדים בעיר על שלל גווניו אבל בשלב הראשון אני רוצה להתמקד בציבור הכללי ולהציג את היתרונות שלי בפניהם. שלום אלבז בחור נהדר וגם שוקי אבל הוא כבר היה חמש שנים ראש עיר והתוצאות הן לא טובות. למרות כל מה שהוא עשה עדיין אנשים נוטשים את העיר וכל אחד שמוכר את הבית לא נשאר בצפת – כלומר יש פה הגירה שלילית של תושבי העיר שלא מאמינים בה ולא רואים את העתיד שלהם בה. אני באתי לתקן את זה ולגרום לאנשים להישאר בעיר".

על חוסר התמיכה של מפלגה גדולה אמר: "אני לא בטוח שלשוקי אוחנה יש את הגב של ביבי אחרי שהוא עשה עניין עם גדעון סער ויש חשבון פתוח אבל הוא ראש עיר והוא יקבל את התקציב של המפלגה. אם היו בחירות בתוך הליכוד הייתי מנצח אותו אבל בגלל שזה הנוהל אני אתמודד עצמאית ואנצח אותו".

להאזנה

צילומים: עצמי, אבי רביבו