יוחאי עזרא פרש מהמרוץ לעיריית צפת והודיע על תמיכה בשוקי אוחנה

יאיר קראוס ויובל יוספי | מדברים ברדיו | 20.09.23


המתמודד לראשות עיריית צפת יוחאי עזרא הסיר את מועמדותו והודיע על תמיכה בראש העיר המכהן שוקי אוחנה זאת למרות הביקורות הקשות שהעביר בנוגע להתנהלותו, והסכסוך שפרץ בין השניים. הצעד של עזרא, שבעבר היה נחשב לאחד מהאנשים הקרובים ביותר לאוחנה, הפתיע רבים מתושבי צפת, אך בשבועות האחרונים הצדדים קיימו מאחורי הקלעים שיחות ומפגשים, שבסופם הגיעו להסכמות, על רקע הכניסה של מועמד מפלגת ש״ס, יוסי קקון, למרוץ לראשות העיר. בפוסט משותף עם אוחנה שפרסם בדף הפייסבוק שלו, עזרא התייחס לכך, וכתב כי ״מי שאוהב את צפת יודע שהבשורה על הנחתת מועמד חיצוני לראשות עיר, עם הסכמים שנחתמים בין מפלגות בירושלים ובני ברק, על חשבון התושבים – היא מכה אנושה לעיר. מי שאוהב את צפת יודע שאחדות נגד הגזרה היא צו השעה, וחייבים לשלב ידיים עם מתמודדים אחרים".

צילום: אישי

בתוכנית "מדברים ברדיו" התייחס עזרא להחלטה: "אנחנו לא נקבל את המוצנח של הקומבינות אנחנו לא בית שמש. אני מבין שזאת שיטה ארצית שפועלת עכשיו בהרבה מקומות של הנחתה של מועמד ולצערנו זה הגיע גם אלינו. לא האמנו שזה יגיע לפה אבל זה הגיע. אני לא מתכוון להצטרף לרשימתו של שוקי אוחנה אלא רק לתמוך בו. יש לי רשימה מגוונת של אנשי עשייה ואני בטוח בה ואנחנו גם צריכים להקים קואליציה".

על המחלוקות מול אוחנה אמר: "אני צריך להיות חזק במועצה כדי שהטעויות שנעשו בקדנציה הזאת לא יחזרו. יש אחראי לאירוע שבו העיר נמצאת היום וזה ראש העיר אבל הסיכום בנינו שנתחיל לעבוד בשקיפות ושיתוף פעולה מלא. אני קורא לשלום אלבז שקיבל ממני הצעה ואני מקווה שהוא יקבל אותה, להיכנס מתחת לאלונקה ולהציל את העיר".