טנק צה"לי נגנב ונמצא באתר גרוטאות, ארבעה חשודים נעצרו

יאיר קראוס | מדברים ברדיו | 20.09.23

משטרת ישראל פתחה בחקירת גניבת טנק מבסיס האימונים סמוך למחלף אליקים לאחר שהלילה התקבל דיווח מנציג מטעם משרד הביטחון אודות טנק שנגנב מבסיס אימונים. עם קבלת הדיווח החלו שוטרי מחוז חוף בביצוע סריקות וכעבור זמן קצר איתרו שוטרי תחנת נשר את הטנק בתוך מגרש גרוטאות באיזור נשר. בתוך כך, מבירור ראשוני של נסיבות המקרה עולה חשד כי הטנק אינו פעיל והוא נגנב מהמקום מסיבות שנחקרות בשלב זה. כאמור, עם איתור הטנק הגנוב הועברה הודעה למשרד הביטחון ו והמשטרה פתחה חקירה משותפת עם מצ"ח.

במהלך החקירה נעצרו שני גברים בשנות ה-40 לחייהם תושבי טבריה וחיפה. בתוכנית "מדברים ברדיו" שוחח יאיר קראוס עם סגן ניצב, צחי בן חיים מפקד תחנת נשר שסיפר כי סמוך לשעה 1:00 בלילה התקבל דיווח מקב"ט משרד הביטחון על גניבת טנק: "הקפצנו כוחות גלויים וסמויים, אנשי מודיעין ואיתרנו את הטנק כשהוא מוסלק באתר גרוטאות בנשר. החקירה עדיין ברשיתה ואין לנו מידע מה רצו לעשות עם הטנק, הוא כנראה נגנב לפני מספר ימים זאת ההערכה שלנו בשלב הזה. נציין שמדובר בטנק ללא חימוש ומערכות. העצורים מוכרים למשטרה מעבירות קודמות, הם קושרים את עצמם לאירוע. זה האירוע חריג באופיו העבריינות בעליית מדרגה ואנחנו פועלים בנחישות נגדם"

הבוקר (ה') נעצרו שני חשודים נוספים תושבי הצפון בשנות ה-40 לחייהם בחשד שהיו מעורבים גם הם בגניבת הטנק. הארבעה יובאו להארכת מעצר בבית המשפט.