"נמאס לראות מועמדים שעוברים על החוק והוא בעיניהם המלצה בלבד"

יאיר קראוס ורותם אטיאס | מדברים ברדיו | 04.10.23


המועמדת לראשות עיריית כרמיאל, בת שבע אבוחצירה, פרסמה סרטון שבו היא מכחישה שבכוונתה לפרוש מהמרוץ ולחבור למועמד אחר. בסרטון תקפה את קונינסקי ואזולאי שפרסמו סקרים בימים האחרונים. המערכת הפוליטית בכרמיאל מתחממת ובסרטון שפרסמה המועמדת בת שבע אבוחצירה תקפה את קונינסקי ואזולאי על סקרים שביצעו ופרסמו בימים האחרונים ברשתות החבריות. נציין כי גם לבקשת רדיו "קול רגע" סירבו מהמטות של ראש העיר משה קונינסקי והמועמד אלון אזולאי להעביר את הסקרים המלאים שכוללים פירוט של מספר נדגמים, פילוח על פי שכונות הנגדמים ואופן עריכת הסקר אלא ביקשו להעביר רק את יחסי האחוזים בין המועמדים. אם או בלי קשר לממצאים שפרסמו המועמדים שוב עלו שמועות לגבי פרישה שלה מהמרוץ וחבירה למועמד אחר.

בתוכנית "מדברים ברדיו" התייחסה אבוחצירה: "כל תעשיית הסקרים היא שקרים שעוברת כל גבול. אנשים רומסים ברגל גסה את הוראות החוק וההנחיות של ועדת הבחירות. מועמדים מפרסמים רבעי סקרים ומה שמחמיא להם, לא נותנים את כל הסקר המלא בשקיפות לציבור, זה דפוס התנהגות שהם מתנהלים ככה מתחילת הקמפיין. מי שמפרסם סקרים בשלב הזה של בחירות צריך להעביר אותם דרך ועדת הבחירות ואף אחד ממי שפרסם סקרים לא העביר אותם לאישור.

אז למה את לא מגישה תלונה לוועדת הבחירות?

"מה שאני עושה אני לא רצה לספר, וגם המועמדים האחרים יודעים".

כלומר, לא קיבלנו הכחשה שלא פנית לוועדת הבחירות.

"נכון".

אבוחצירה.

על מצבה בסקרים הפנימים שהיא מבצעת אמרה: "אני עושה סקרים ולא מפרסמת אותם לא כי אני לא טובה אני לומדת מהם, אם מצבי היה גרוע בסקרים לא הייתי מתמודדת. מי שעושה את הסקרים יודע בדיוק מה המקום שלי בעיר. האווירה בחוץ היא של רצון לשינוי, התושבים מאסו בנקמות. נמאס לראות את מה שקורה פה שמועמדים עוברים על החוק והחוק בעיניהם זה בהמלצה בלבד. אנחנו נראים רע גם בחוץ".

ובכל זאת, למה הרגשת צורך לחזור בסוף על המסר שאת לא פורשת

"אני שומעת בחוץ שמועמדים אחרים מפריחים שמועות שאני חוברת או שאני לא ארוץ עד הסוף. היה אפילו מועמד אחד שעמד בלי בושה ואמר לתומכים שלי "לא חבל שאתם מבזבזים את הקול". זאת הכפשה".

יכול להיות שלקראת מועד הבחירות תפני לגיא מרציאנו שיתחבר אליך, הרי אתם מדברים באותו קול?

"אני חברה טובה של גיא ואמרתי לו שאם הוא מעוניין והצעתי לו בעבר שיצטרף אליי. אני לוקחת רק אנשים טובים לידי, יכול להיות ששנינו מדברים באותו קול אבל ימים יגידו".