"עוד לא שמענו מהממשלה הצהרה חד משמעית שהחזרת החטופים היא בראש סדר העדיפויות"

ירין דורון | מלחמת "חרבות ברזל" | 24.10.23

ביום שאחרי שחרורן של שתי החטופות מעזה תתקיים בכרמיאל הפגנה שקטה תחת הכותרת: "אנחנו בגליל לא משאירים את החטופים בעזה".

ההפגנה תתקיים בכיכר שבין הקניון למדרחוב החדש בכרמיאל החל מהשעה 16:30 למשך שעה אחת. לאירוע צפויים להגיע בני משפחות של חטופים מיישובי הגליל וראשי ערים והמועצות.

"אנחנו באים בדרישה הומנית אנושית הדורשת את שחרורם. לא פוליטית. לא כלפי ממשלה או גורם כלפיו מופנית אצבע. רוצים את הסבתות והסבאים, ההורים, רוצים את החברים, את הילדים בבית. עכשיו. פשוט", כך נכתב בהודעה שהופצה לקראת האירוע.

אסף רומנו, ממארגני ההפגנה: "אנחנו קוראים לכל מי שיכול לעזור לשחרור החטופים לסייע. זאת קריאה אנושית וכלל עולמית כדי להשפיע על דעת הקהל בכל מקום. לצערנו יש הרבה חטופים מהאזור הגליל ונניף כולנו פוסטרים עם תמונות החטופים ונביע את הכאב. חובתנו לדרוש את השחרור שלהם".

רוני קריבוי, חטוף בעזה

יוליה קריבוי, אחותו של רוני שנחטף מהמסיבה ברעים: "כל יום שעובר זה נהיה קשה יותר, אנחנו עדיין בחוסר ודאות והספירה של הימים בשבי נמשכת. השחרור אתמול מפיח בי תקווה זה משמח אך יחד עם זאת הטפטופים הקטנים זה מאוד קשה כי יש כמות של אנשים וצריכים להחזיר את כולם ועכשיו. הייתי רוצה לשמוע הצהרה חד משמעית מהמשלה שהחזרת החטופים היא בראש סדר העדיפויות וזה משהו שעוד לא שמענו. אני בטוחה שיש הרבה דברים מאחורי הקלעים שאנחנו לא יודעים ואני רוצה להאמין שעושים הכל כדי להחזיר אותם. אני רוצה לראות את הממשלה שלנו פועלת למען החזרת כל החטופים שנמצאים שם. אני קוראת לכולם לצאת ולצעוק ביחד איתנו, חטפו מכולנו בן משפחה וכולם צריכים לצאת ולצעוק בשבילם".