"אם אנחנו נותנים לאנשים לנהוג באלימות – אין לנו הצדקה לקיים פה מדינה יהודית ודמוקרטית"

מדברים ברדיו | 04.12.23

אירוע חריג התרחש הלילה באזור הבקעה סמוך ליישוב רותם אז הותקפו חברי ארגון "פעילי קהילת הירדן" בזמן שעזרו לרועי צאן פלסטינים. הם הותקפו על ידי צעירים שמתגוררים באחזים הסמוכים באמצעות גז פלפל ואבנים אחד הפצועים באירוע האלים הוא גיל אלכסנדר, בן 70, מקיבוץ מעלה גלבוע, אב שכול.

"מאז ה-7.10 אנחנו רואים בשטח מסוים ליד היישוב רותם תקיפות חוזרות ונשנות על ידי מקומיים ואנחנו שם כדי לנסות לגרש אותם ולמנוע את האירוע. האירוע הלילה התרחש סמוך לשעה 2:00 בלילה, אז הגיעו קבוצה של צעירים והתחילו לעורר פרובוקציה ולסנוור אותנו ולהפריע. כשאני מגיע לעברם הם מתחילים לקלל אותי ולאיים מכנים אותי ועוד שניים שהיו איתי אנרכיסטים ובוגדים. תוך כדי האירוע הם מפילים אותי לקרקע ולאדם הנוסף שהיה איתי מרביצים עם אבנים ומקלות. קמתי מהר כי לנסות לעזור לו אבל אז ריססו עליי גז פלפל. תוך כדי ביקשנו שיזעיקו אמבולנס והם נמלטו מהמקום. אחרי 10 דקות הצבא וכוחות ההצלה הגיעו, פינו את חבר שלי לבית חולים אני לא הסכמתי להתפנות".

לאלכסנדר טענות קשות לטיפול המשטרה באירוע: "אירועים כאלה קורים לפחות פעם בשבוע וכשזה קורה אנחנו מעדכנים את הקבוצה שנמצאת "בעורף" והם מעדכנים את הצבא. כשדיברנו עם הצבא אחרי האירוע ביקשנו שישימו סוף לאירועים כאלה אבל הם פשוט לא עושים שום דבר. הם ביקשו שנגיש תלונה בשטח אבל אז פרץ בדין ודברים ביני לבין השוטר שלא נתן לי לקרוא את התמלול של הדברים שנאמרו ובמקום זה הוא פשוט החליט לעזוב את המקום. מה שקורה שם זה מערב פרוע, לאנשים האלה מותר הכל למען האידיאל שלהם אבל אנחנו לא נתייאש".

נזכיר שאלכסנדר איבד שניים מילדיו, יותן ועמית ז"ל שהתאבדו במהלך שירותם הצבאי. "אני כבר 4 שנים עוסק בפעילויות התנדבותיות, פעיל חברתי לאוכלוסיות חלשות ואני חושב שדווקא בגלל שאני דתי הפלסטינאים מכבדים אותי. הכי מתסכל זה שאנשים שגרים שם מעדיפים לא לדעת מה קורה מחוץ לגדר שלהם כי הם פוחדים שזה יפגע באידיאולוגיה שלהם. בתחושה שלנו זאת הוראה מגבוה וזה כואב לנו כיהודי שומר מצוות שרוצה שתהיה פה מדינה מתוקנת וכואב לי שבחסות המלחמה עושים פשעים כאלה. אנחנו יודעים להתגבר על חמאס ולנצח אם אנחנו נותנים לאנשים לעשות דברים כאלה אין לנו צידוק לעשות פה מדינה יהודית ודמוקרטית".