8 שנות מאסר נגזרו על אל"מ (במיל') שי דיויס שהורשע בביצוע עבירות מין חמורות בבתו החורגת

חיים הכט | מדברים ברדיו | 05.12.23

שמונה שנות מאסר נגזרו על אל"מ (במיל') שי דיויס (60) שהורשע בביצוע עבירות מין חמורות בבתו החורגת מנישואיו השניים שהייתה בת 11 בזמן ביצוע העבירות שנמשכו שלוש שנים. דיויס הורשע לפני שנה בבית משפט המחוזי בחיפה בעבירות שיוחסו לו.

דיויס ששירת במשך שנים קצין בחיל הים, ובשנת 2010 התחתן עם אמה של המתלוננת. בכתב האישום יוחסו לדיויס מעשי אונס ומעשים מגונים "לשם גירוי, סיפוק או ביזוי מיני".

לאחר מאבק עיקש בחודש נובמבר 2022 התיר בית המשפט העליון פרסם את שמו ופרטיו של דיויס אך אסר פרסום פרטים המזהים של המעורבים מחשש לזיהוי המתלוננת.

עו"ד אולמן

באחד המקרים שתוארו בכתב האישום בזמן שהילדה, אז בכיתה ו' צפתה בטלוויזיה דיויס עיסה את גופה ובהמשך ביצע בה הנאשם מעשה אינוס.

"התרשמנו באופן ישיר מדבריה, מאופן מסירת הדברים ושקלנו בכובד ראש את טענות הצדדים", כתבו השופטים בהכרעתם. "המתלוננת אמינה מאוד וגרסתה מהימנה מאין כמותה. גרסתה בדבר המאורעות שבכתב האישום לא נמסרה כמשנה סדורה ולא היה בה שמץ של דקלום".

נציין שבנוסף לשמונה שנות המאסר שנגזרו על דיויס גזרו עליו השופטים גם עונש של שנה וחצי מאסר על תנאי ופיצוי כספי של 150 אלף שקלים.

עו"ד תמי אולמן, שייצגה את המתלוננת התייחסה לגזר הדין: "המתלוננת סבורה שהעונש הוא עונש שמקל לעבירות שבוצעו כלפי גופה שחולל כל כל הרבה פעמים לאורך שנים על ידי מי שהיה אמור להיות המגן עליה, אביה החורג. הסיפור החל כשהפרקליטות לא קיבלה את עדות המתלוננת וסגרה את התיק ובעקבות כך המשפחה פנתה אליי כדי שאגיש דרישה לפתיחת התיק. הפרקליטות לא ביצעה את העבודה כמו שצריך אחרי שלא העמידה את הנאשם לדין, הם לא רצו אפילו להתיר את שמו לפרסום והמשפחה דרשה שאפעל כדי שזה יקרה. היום המתלוננת כבר בשנות ה-20 לחייה, היא עקבה אחרי כל מהליכי המשפט הייתה בדיונים והעידה לבוא ולספר שגופה חולל במשך כל הרבה שנים ופעמים זה לא פשוט"