בזמן המלחמה – ילדה בכיתה ה' לא הולכת לבית ספר

מדברים ברדיו | 11.12.23

כבר יותר מחודש ילדה בכיתה ה' בבית שאן לא הולכת לבית הספר. הסיבה – דרישה של ההורים להעביר את הילדה ללימודים בעמק המעיינות והטלת אחריות בין המועצה למשרד החינוך בנוגע לאפשרות ההעברה.

מפרטים של המקרה עולה כי ההורים גרושים שמנהלים משמורת משותפת על הילדה שמחצית מזמנה נמצאת בבית שאן ומחצית בתל תאומים שם מתגורר האב.

אימה של הילדה, שלי מספרת: "בשנת 2015 כשהילדה הייתה רק בת שנה התגרשנו ובחוזה הגירושים נכתב שמשמורת הילדה אצל האם ומפורטים הסדרי שהות עם האב. במהלך השנים בהתאם לצרכי הילדה החלטנו לעבור להסדרי שהות משותפים כשחצי מהזמן רוני שוהה אצל האם בבית שאן ובחצי השני אצל האב במושב תל תאומים. בבית שאן עברנו תהליך עם מנהלת ויועצת והגענו למסקנה שהילדה לא צריכה להמשיך בבית הספר מבחינה חברתית ושהיא מתאימה יותר ללמוד בעמק המעיינות".

"אני והגרוש שלי ביחסים מעולים והכל לטובת הילדה. חוזה הגירושין שלנו היה רלוונטי כשהילדה הייתה בת שנה וככל שהיא גדלה הבנו שהצרכים שלה מצריכים משמורת משותפת. המועצה ביקשה אישור של שופט לתהליך הזה והסברנו שזה תהליך שאנחנו לא מתכוונים לעבור גם בשל העלות הכספית (10,000 שקלים) וגם מבחינת סחבת הזמן בבתי המשפט ובטח בתקופה הזאת של המלחמה. כרגע המועצה מתעקשת לא לרשום את הילדה לבית ספר. יש פה מערכת שמקשה על הורים לילדים להתנהל ומי שנפגע מזה זה הילדים. הילדה לא נמצאת במוסד חינוכי ומה-30.10, בתוקפה לא פשוטה בטח בימים האלה שהילדה כבר מבינה הכל. אני מבינה שהמערכת רוצה לגונן על עצמה אבל שיושבים מול ועדת העברה שני ההורים ורואים את שיתוף הפעולה אז מה ההתעקשות? ועוד בתקופה שבה נקלטו עשרות ילדי מפונים מהצפון והדרום".

להלן התגובות

ממחוז צפון של משרד החינוך נמסר: בנסיבות המתוארות בפניות ההורים ועל פי המסמכים שצורפו מדובר על החלטה הנוגעת לרישום ושיבוץ של תלמידים במוסד החינוך. האחריות לרישום ושיבוץ של תלמידים במוסד חינוכי היא בסמכות ובאחריות הרשות המקומית בתחומה מתגוררת התלמידה. מכאן על ההורים לפנות למחלקת החינוך בתחומה מתגוררת התלמידה , ההחלטה שתינתן בעניין זה הינה על פי שיקול דעת הרשות בתחומה מתגוררת התלמידה".

מהמועצה האזורית עמק המעיינות נמסר: המועצה פועלת על פי הנחיות משרד החינוך. וגם במקרה זה נפעל על פי הנחייתם והחלטתם.