"כשגיליתי את ההשחתה של הקבר התהפכה לי הבטן, מי שעשה את זה הוא אנטי ציוני"

ירין דורון ורותם אטיאס | ישראל במלחמה | 12.12.23


תלונה הוגשה למשטרה על ידי אימו של רס"ל (במיל') יעקב עוזרי לאחר שגילתה הבוקר שמצבת בנה הושחתה. האימא, שהגיעה לבית העלמין גילתה שמישהו צייר בטוש אדום איקס על המצבה ודגלים שהונחו על המצבה נמצאו במרחק ממנה כשגם עליהם צויר איקס אדום. במשטרה מסרו כי החקירה בראשיתה וטרם נעצרו חשודים במעשה.

האם, ליליאן עוזרי סיפרה לירין דורון בתוכנית "מדברים ברדיו": "הבשורה על נפילתו של יעקב הייתה קשה מאוד לכל בני המשפחה, ההתמודדות קשה מאוד. אנחנו מבינים שאנחנו חיים בתוך עמנו וכל העם אבל וזה זה לא מקל. הוא היה בטיול בחו"ל במשך שנתיים ואחרי שהוא חזר כבר לא קראו לו למילואים ולמעשה ב-7.10 שכל החיילים נקראו לקרב הוא לא גויס אבל נאבק כדי להתגייס. אחרי שבוע וחצי הוא גויס עד שזה קרה הוא בינתיים היה בכיתת הכוננות ביישוב. אבל מה שהיה חשוב לו זה להיות שם בדרום כי שני האחים שלו כבר היו מגויסים וחברים שלו התגייסו. הבנתי את הצורך שלו להתגייס אבל ניסיתי לגרום לו לפחות להיות בעורף וכשהוא התגייס הוא לקח איתו את מכונת התפירה ושיפצר לחיילים את המדים. לא חשבתי שהוא ייכנס לעזה עד כמה ימים לפני שהוא נכנס. אמרתי לו שהוא לא עשה ימי מילואים ואימונים אבל הוא הרגיע אותי שהם התאמנו אבל זה לא הרגיע אותי. דאגתי מאוד והמצב הזה הדיר שינה, לא ישנתי עד היום הארור שקיבלתי את ההודעה".

קרא עוד

ליליאן: "ה-30 של יעקב היה ביום חמישי שעבר, ואני עולה לקבר שלו כל יום מלבד שבת. אתמול הכל היה בסדר יצאתי בסביבות 9 בבוקר והבוקר עליתי שוב וכשהגעתי למעלה המדרגות היו שם שלושה דגלים עם איקס אדום וזה היה מוזר בעיניי כי על הקבר של יעקב מונח עץ קקטוס ושלושה דגלים. התקרבתי לקבר וגיליתי שהדגלים אינם ועל הסמל של צה"ל יש איקס אדום. חזרתי מהר לכיוון המדרגות ואספתי את הדגלים. ניגשתי לראות אם בקברים האחרים יש גם נזק אבל הנזק היחיד היה על קברו. התהפכה לי הבטן, היה דחוף לי קודם כל לנקות את האיקס הזה.

"חשבתי לנסוע הביתה להביא ציוד לנקות אבל בדרך למטה עברתי דרך הציון של הרשב"י כדי להראות להם את הנזק ולזעזע אותם. דרשתי שיגיע האחראי של המקום כי מגיעים לפה אנטי ציונים ומי שעשה את זה הוא אנטי ציוני. הבן שלי מסר את נפשו למען עם ישראל ולא מעניין אותי במה מאמין שגרם לזה. האחראים ברשב"י הגיעו למקום עם ציוד ועזרו לי לנקות והזמינו את המשטרה למקום והם גבו עדות. למשטרה יש עבודה קלה וזה לחפש צילומים של 24 השעות האחרונות ואני מקווה שהם יפעלו מהר כדי לתפוס את החשודים".