"הימים שלפני ה-7.10 העציבו אותו, היה לו קשה לראות את הפילוג, אבל בימים האחרונים היה לו אור כשהוא ראה איך העם התאחד"

ישראל במלחמה | 14.12.23

אתמול הובא למנוחות אלוף משנה, יצחק בן בשט (44) בבית העלמין בכפר תבור. הוא נפל ביום שלישי בשעות הערב בעזה בתקרית הדמים בשג'אעיה שבה נפלו 10 חיילי צה"ל לוחמי צה"ל מחטיבת גולני ו-669. מפרטי האירוע עלה כי נגד החיילים שפעלו באיתור פיר מנהרה הופעל מטען ונורו יריות. הכוח ניסה לחתור למגע ובשל חשש לחטיפה הוקפצו למקום מפקדים בדרגות בכירות ביניהם בן בשט ז"ל. בן בשט שהיה בהליך פרישה מצה"ל, הצטרף במלחמה לחפ"ק של מח"ט גולני – והיה חלק מהכוחות שהסתערו לחלץ את הנפגעים הראשונים במבנה הממולכד. הוא הניח אחריו אישה וארבעה ילדים.

חברו, רועי יבלוצ׳ניק: "אנחנו עוברים תקופה לא פשוטה אבל אני מסתכל גם על הדברים של 'בנבה' וההסתכלות האופטימית שלו ואנחנו משתדלים להסתכל קדימה. 'בנבה' היה כועס עלינו אם היינו מדברים עליו כל כך הרבה זה משהו שהוא לא אהב, הוא היה בחור של מעשים והוא היה קצין של מעשים. יש הרבה אגו בצבא ומעמדות והוא נכנס כאלוף משנה לקרב ומילא תפקיד של רב סרן".

"אני מסתכל על התמונות האחרונות שלו והדבר הראשון שרואים זה החיוך שלו. היה בו צד שטותניקי אבל שהייתה משימה הוא לבש את הוסט הקדמי והכומתה על הכתף והוא היה הכי רציני כדי לעשות את המשימה בצורה הכי טובה שיש".

"היה רגע אחד שראיתי אותו עצוב זה היה לפני ה-7.10, כל השנה הקשה שהייתה פה הייתה לו קשה וזאת הייתה פעם ראשונה שראיתי אותו עצוב על לאן הגענו פה כעם. אבל מה שאני אזכור זה האור שהיה לו בעיניים כשהוא ראה איך העם השתקם והתאחד – לא רק במילים אלא גם במעשים".

כבר בגיוסו לצה"ל שובץ בן בשט בחטיבת גולני והתקבל כלוחם ביחידת 'אגוז' ובהמשך שימש כמפקד צוות. מאוחר יותר שימש גם כמפקד פלוגה מסייעת בגדוד 51. בהמשך, עבר לשרת ביחידת שלדג, שם שימש במספר תפקידי פיקוד עד למינויו לסגן מפקד יחידת 'אגוז'.

מאז אתמול הרשתות החברתיות התמלאו בפרסומים לזכרו של בן בשט ביניהם חברים, מכרים וחברי כנסת שהספידו. ראש מועצת בנימין ישראל גנץ: "יצחק מגיבוריה ומגדוליה של הארץ הזו, מפירותיה המשובחים ביותר של בנימין ושל היישוב נוה צוף, נפל על הגנת העם והארץ שכל כך אהב כפי שהתחנך בביתו הספוג באהבת ישראל ובאהבת ארץ ישראל ותורת ישראל. יצחק נלחם בראש הכוחות ונפל כגיבור ישראל. בשעה קשה זו אנחנו מוסרים תנחומים לאשתו ולארבעת הילדים ועוטפים את הוריו, עדנה ורפי סגן ראש המועצה בעבר מבוני ההתיישבות ועודנו פועל למענה. הקב"ה ינקום את נקמת דמו ודם חבריו ונקם ישיב לצריו. בזכותו ובזכות שאר הנופלים ולהבדיל בזכות המשפחות היקרות נזכה לאור ולניצחון גדול".

השרה לשעבר איילת שקד כתבה: "אל״מ יצחק בן בשט הידוע בכינויו בנבה. מפקד אמיץ, ערכי ומנוסה. היה מג״ד גדס״ר גולני ומח״ט חטיבת הקומנדו במילואים. היה בחופשת שחרור ובחר להצטרף למערכה בדרום יחד עם מח״ט גולני. התנדב, ידע שהוא יכול לעזור מאד לחטיבה שכל כך אהב. בשבת השחורה הגיע לבארי להילחם, לחלץ פצועים ולהציל תושבים מביתם, ״כוח בנבה״ קראו להם. הם עברו בין הבתים והצילו חיים רבים. "ארץ שנתנו לה אוהביה כל אשר יכלו לתת״".

עמותת הנמר, בוגרי סיירת גולני: "אנו כואבים ודואבים את מותו של מג"ד גדס"ר גולני ומח״ט חטיבת הקומנדו במילואים, אל״מ יצחק בן בשט. ב 7 לאוקטובר 2023 היית כבר בדרכך החוצה, לקראת פרישה. לא היססת לרגע בהבינך את המצב ומיד התגייסת למערכה. חברת לחטיבה בה גדלת כמפקד חפ"ק מח"ט גולני. היית לנו לדוגמא ומופת, מפקד ערכי ואמיץ. הפגנת אומץ לב וקור רוח. לחמת מתוך תחושת שליחות אמיתית ואהבה לאדמתנו, למורשתנו, לערכינו, לבנינו ובנותינו. תודה שנלחמת עבורנו, תודה שהקרבת עבורנו – במותך ציוות לנו את החיים ואת החובה להמשיך ולהילחם למען עתידנו".