"לכל אחד היה את האביתר שלו, הייתה לו יכולת להיות בשלווה ובמקביל להיות מלא עוצמה וכריזמה"

ישראל במלחמה | 14.12.23

בבית העלמין הצבאי בכפ"ס הובא ביום שלישי (12.12) למנוחות גיבור ישראל רס"ן (במיל') אביתר כהן בן 42 יליד קיבוץ הזורעים. הוא הניח אחריו אישה וארבעה ילדים. בתפקידו האחרון שירת כקצין הדרכה בגדוד 8111, חטיבה 5.

רעייתו תמי אמרה מעל קברו: "לכל אחד ואחת יש את האביתר הפרטי שלו. השכלת לגעת ולהגיע לכל מי שמכיר אותך. זכיתי באביתר שלי, החבר והאהבה הגדולה שלי. אני מודה לך ריבונו של עולם שזכיתי באהבה כזו. מוקדם לי להחזיר את המתנה הזו אבל אני מבינה אותך אלוהים שאתה רוצה את אביתר שלך".

בן דודו, אלקנה כהן סיפר: "לא הרבה הכירו את אביתר מקרוב וזה היה הקסם שלו, הייתה לו יכולת להיות בשלווה ונחת ולצד זה מלא בעוצמה וכריזמה שגרמה לאנשים ללכת אחריו בעוצמה וזה שילוב נדיר. הוא היה בעל מידות טובות וענווה ובשבעה ההורים שלו גילו דברים שלא ידעו עליו. אני ואביתר גדלנו יחד, עבדנו יחד בעבודות המשק, למדנו יחד, לכל אחד היה את האביתר שלו וממרומי גיל 40 כמה שזה נשמע מוזר להגיד אבל בגיל ההתבגרות הייתה לי קנאת סופרים אליו. רציתי לדבוק במידות שלו, מידות יוצאות מן הכלל של רוגע, שלווה ואיזון. אני לא מכיר בן אדם שהוא יכול להגיד שהוא נפגע ממנו".

צילום: אלי אליהו

אביתר התגייס כבר בימים הראשונים של המלחמה ולפני שבועיים פגשתי אותו באירוע משפחתי ודיברנו על מה שהוא עושה, הוא פירט ולא חסך בסיפורים. הבן שלו היה אמור להתגייס יום לאחר נפילתו וללכת בדרכי אביו ואחרי שאביתר נפל הבן פתח קבוצת וצאפ שנקראת "בענווה" שזאת מילה שממש מתארת את אביתר. דניאל זכה להיקרא על שמו של דניאל קליין שהיה המ"מ של אביתר ונהרג בקרב".

"כמשפחה שכולה חשוב לנו להעביר את המסר שהנופלים לא נפלו סתם, אנחנו קוראים לצבא להמשיך להילחם ולחסל את הרוע ושילכו עד הניצחון".