"איתן השתחרר משירות ומאז עשה מילואים כי את איתן לא משחררים כל כך מהר – תמיד רצו שהוא יבוא יותר"

ירין דורון | ישראל במלחמה | 18.12.23

בבית העלמין בשדה אליהו הובא למנוחות חלל צה"ל רס"ר (במיל') איתן נאה, מקיבוץ שדה אליהו. רס"ר נאה ז"ל שירת בתפקידו האחרון כלוחם ביחידת דובדבן, עוצבת הקומנדו. הוא נפל בקרב בדרום רצועת עזה והוא בן 26 בנופלו.

חברו, דן צ'רטר ספד לו: "היינו בהלוויה במוצאי שבת של שי אוריאל פיזם והימים האלה קשים מאוד. איתן היה בן 26 לוחם דובדבן גדל בקיבוץ והתחנך פה. היה מדריך בבני עקיבא ועבד בגד"ש בחקלאות ומאוד אהב את העבודה והתמיד בה. אחרי הלימודים הוא היה ביישיבה בעילי והתגייס למטכ"ל ועבר משם לדובדבן. הוא השתחרר לפני שנתיים משירות ומאז עשה מילואים כי את איתן לא משחררים כל כך מהר – תמיד רצו שהוא יבוא יותר".

"היה לו תפקיד בכיר שהוא לא דיבר עליו, פעם שאלתי אותו למה הוא לא יוצא לקורס קצינים והוא אמר שזה דורש קורס והקטע המבצעי מאוד קטן. היה חשוב לו להיות בשטח ותמיד הראשון בכל דבר. היה מאוד נחוש עם כוח רצון, חזק פיזית ומנטלית ועם זה יודע לצחוק ולעשות שטויות עד כדי כך שלפני כמה חודשים הציעו לו להעביר סדנת צחוק לתיכון שלו".

"איתן היה דמות לחיקוי, אני לא יודע אם זה קלישאה אבל הוא היה אגדה בחייו, הוא הכי קיבוצניק שיש, בכל מקום שהוא היה אהבו אותו גם אם לא בכירו אותו בצורה טובה. הוא בן אדם מרשים עם נוכחות, הוא נכנס לחדר ומשאיר רושם, כולם מכירים את איתן. הוא גויס ב-7.10 לקח זמן עד שהוא הבין מה קרה כי אנחנו קיבוץ דתי הוא היה בהתחלה באיו"ש ומשם עבר לעזה".

אתם יודעים מה קרה בתקרית שבה הוא נפל?

"עדיין לא, הפרטים עדיין מעורפלים, המשפחה גם עדיין לא קיבלה מידע וכולם מחכים למידע מהצבא".

"הוא הספיק לטייל, היה לו חשוב לעשות את שביל ישראל היה בדרום אמריקה, הוא לא נשאב למה שצעירים היום נשאבים, יותר התעסק בטיולים ומפגש עם אנשים שזה מבחינתו היה הדרך הטובה. הוא היה הטוב ביותר".