אבי טרמין שבנו נהרג מירי חיילי צה"ל: "אוי ואבוי למי שיכעס וישפוט את החיילים, אני מוכן להתעמת איתו"

ירין דורון | ישראל במלחמה | 27.12.23

ביום שישי בשעות הערב הגיעו נציגי צה"ל לבית משפחת טרמין ביישוב ראש פינה ובישרו להם את הנורא מכל, בנם, שי נפל בקרבות בחאן יונס. אלא שבנוסף לבשורה הקשה סיפרו נציגי צה"ל למשפחה שייתכן ושי נורה בשוגג על ידי חיילי צה"ל. כמה ימים אחר כך הגיעו שוב אנשי הצבא וסיפרו כי התחקיר אישר שאכן שי נורה בדו-צדדי בשוגג.

אתמול, לאחר שהתבררה התמונה המלאה החליט אביו של שי, אבי לפרסם סרטון שבו הוא מזמין את החיילים המעורבים לפגוש אותו כדי לחבק אותם. בסרטון שפרסם אמר: "התבשרנו כי בני נפל בעקבות אש כוחותינו. אני רוצה לומר שאין בי שום כעס כלפיכם. אני רוצה ודורש שתגיעו אלינו הביתה כשתוכלו לאפשר לעצמכם. אני, אשתי ושני האחים של שי רוצים לחבק אתכם ולחזק אתכם. אנחנו רוצים להגיד לכם 'כל הכבוד'. תשמרו על עצמכם, תמשיכו לעשות חיל, כי כוחנו באחדותנו. אני מבקש: תגיעו, אני מחכה לכם".

היום, רגע לפני המפגש סיפר לירין דורון: "ביום שישי קיבלנו את ההודעה, הגיעו נציגי צבא ב-10 וחצי בערב ואתמול קיבלתי את ההודעה הרשמית שאחרי בדיקה שנערכה חד משמעית שי נפל מירי דו"צ שבוצע או מהצוות שלו או מצוות אחר. אחרי ההודעה הרשמית החלטתי להוציא את ההודעה. אני בוגר עזה מהאינתיפאדה הראשונה ובשיחות שלי עם שי אמרתי לו 'שלא יספר לי מה זה עזה' הייתי שם אבל לאט לאט נחשפתי לעזה החדשה שאני לא הכרתי. אני הכרתי את עזה שעל פני השטח אבל היום העזה שהם נלחמים בה זה לא עזה זה גהנום ולכן אני מצדיע לכל חיילי ישראל שנמצאים שם ועושים עבודת קודש ואם הם שומעים אותי אז כל הכבוד לכל חיילי צה"ל שנלחמים עבור כל אזרחי מדינת ישראל".

קרא עוד

ספר על שי, כמה הוא שיתף אותך במה שהם עוברים שם?

"שי הוא שיתף אותי בכל מה שהם עוברים שם, כל נושא המנהרות והרחפנים. שי היה קלע חוד, הוא היה בחזית והיה ראשון להסתער וכנראה שבגלל זה הדו"צ הזה פגע בו. שי באופי שלו היה מוביל דעה ומעשים הוא תמיד דחף את החברים שלו למעשים, היה לו קסם הוא היה ממגנט אנשים. גם עכשיו כשהזרם העצום של האנשים שאני מקבל בשבעה אנשים אומרים לי שאני לא מבין איך בדקה וחצי הוא היה משפיע עליהם. כל עוד הוא היה בחיים הוא עזר וחיפש מה לעשות לטובת אנשים. באוקטובר הוא היה אומר להתחיל ללמוד בתל חי עבודה סוציאלית כדי לממש את עצמו. ביום שבת הארור בשעה 8 וחצי בבוקר כשהתחלתי לקבל את התמונות הנוראיות מהדרום הוא התקשר אליי מהדירה שלו בקיבוץ דפנה וסיפר לי שהוא קיבל צו 8. הוא סיפר לי שהם התאמנו על טיפול בחיזבאללה בצפון ושזה הפתיע אותו שזה פרץ בדרום. הוא ירד לכיוון עזה ומאז הדאגות לא הספיקו והיה בנינו הסכם שהוא מתקשר שהוא יכול".

וכאמור, לאחר קריאתו בפייסבוק פגש היום אבי את החיילים המעורבים בתקרית: "זה לא רק חיבוק חם לחיילים אני רוצה להרים להם את הרוח והנפש בחזרה כי הם לא אשמים. אני לא יודע איך הם תפקדו אחרי הירי בשי, אם הם חשבו שזה מחבל או שזה חייל שלנו. אוי ואבוי למי שכעס או יכעס על החיילים האלה וישפוט מי שנמצא בשדה הקרב. הם קודם כל ילדים ובני אדם, יש גם מכונות טועות אז מי אנחנו? מותר לנו גם לטעות. נכון שיש טעויות שלוקחות חיי אדם וזה קשה יותר אבל מפה ועד לשפוט חייל שנמצא בלחץ אטומי ולהגיד רצחת לי את הילד – אוי ואבוי. לא יקום ולא יהיה דבר כזה. אני מוכן להתעמת עם כל אחד ואחד כזה. יש לו רק יותר מ-20 חיילים יקרים שנהרגו בדו"צ יש כ-20 אחוז כאלה. הלוואי שמישהו ייתן לי D9 לשטח את כל עזה ואני בכיף עוזב הכל, את השבעה ואת כולם ונוסע ולהפוך כל אבן שנמצאת בעזה".

על המפגש הצפוי סיפר: "דיברתי עם יצרן בירה ששי היה המשווק שלה שיגיע עם ארגזים לחלק להם כדי שנשבור את הקרח ונקרב לבבות, בירה זה לחברים. אני רוצה להגיד להם זה בסדר, הכל בסדר ולתת טיפ קטן לחיים – מחשבה מייצרת מציאות תחשבו טוב יהיה טוב".