דוידוביץ': "איזה טמטום זה להקים משרד שתכליתו לעזור לנגב והגליל ולסגור אותו בתקופה שהנגב והגליל במלחמה"

מדברים ברדיו | 11.01.24

סערת תקציב המדינה והגזירות הכלכליות. היום היה אמור להתקיים הדיון הראשון על ספר התקציב אבל בשל התסייגויות והתנגדויות של שרים וחברי כנסת הוא נדחה ליום ראשון. בין הסעיפים המבשרים על קיצוץ משמעותי נמצא גם משרד הרשות לפיתוח הנגב והגליל, מה שיוביל לפגיעה גם במשרד עצמו – כל זאת בתקופת מלחמה בדיוק באזורים הללו.

מי שתקף את האירוע הוא ראש המועצה האזורית מטה אשר ופורום יישובי קו העימות משה דוידוביץ' שאף כיהן בעברו כמנכ"ל המשרד: "המשמעות של סגירת המשרד זה למעשה אמירה של ממשלת ישראל שהנגב והגליל לא מעניינים אותם. ואם הנגב והגליל לא מעניינים אותם אז שיצאו מעזה ולא ילחמו בחיזבאללה ונייצר גבול חדש לישראל. אולי גבול של המנדט הבריטי ונשקול להיות בני חסות של נסראללה. איזה טמטום זה להקים משרד שכל תכליתו זה לעזור ליישובי הנגב והגליל ואז לסגור אותו בתקופה שהנגב והגליל במלחמה. בימים כתיקונם אם זה היה קורה זה היה גרוטסקי אבל בימים כאלה זה פשוט להגיד לנו לתושבי הצפון וקו העימות ולתושבי עוטף עזה, שהרגו וטבחו בהם – 'עזבו אותנו אתם לא מעניינים אותנו'".

צילום: דני צחורי

מישהו מהממשלה דיבר איתכם?

"מי אנחנו שידברו איתנו? אנחנו נתינים. פשוט זילות. אני משתדל להיות ממלכתי אבל אטימות כזאת לא חוויתי. התקציב של הנגב והגליל הוא ורסטילי שמאפשר לייצר קולות קוראים לצרכים בשטח. שר הנגב והגליל היה הראשון שהגיע מכל שרי הממשלה שמרוממותם היה להם קשה להגיע בחודשיים הראשונים לראות מה מצבנו ודווקא מי שעשה את זה חוטף. זה נחלתנו וצרתינו במקום לגעת איפה שצריך נוגעים איפה שלא צריך. זה פשוט לא להאמין כמה גדול הנתק בין המשרדים בירושלים לבין השטח".

פניתם, שלחתם מכתב למישהו בנושא?

שלחתי מסר ברור למשרד ראש הממשלה ואם צריך נתארגן כל ראשי הרשויות בנגב ובגליל ונסביר להם כמה צורך יש לטיפול ביישובים שלנו. אני רוצה להאמין שההיגיון יגבר אבל אם לא – אנחנו נילחם".