עזרן: "לא היו צריכים לפנות את העיר, אנחנו מורתעים ומשקשקים מחיזבאללה ואיראן, אנחנו מריונטות בידיים של ארה"ב"

ירין דורון | ישראל במלחמה | 08.02.24

יום קרב בצפון במהלכו נפצע קשה חייל צה"ל מירי נ"ט שנורה לעבר קריית שמונה. העיר, שכמעט והתרוקנה מתושביה הפכה במהלך המלחמה ליד מבחינת ארגון הטרור חיזבאללה שמשגר לעבר העיר רקטות וטילי נ"ט.

בזמן שמרבית התושבים עזבו למקומות שקטים יותר, מי שנשאר בעיר ומסרב לעזוב הוא ראש העיר לשעבר, פרוספר עזרן תקף את התנהלות המדינה ואת ההחלטה לפנות את התושבים: "חיזבאללה השיג קודם את רצועת הביטחון ועכשיו הם יכולים להגיע עד הגדר ואנחנו התרחקנו ממנו. זאת הייתה טעות לתת להם להתעצם וטעות לתת להם להגיע לגדר".

אתה אומר שאסור היה לפנות את התושבים?

"כולם היו צריכים להישאר מלבד זקנים ובעלי מוגבלויות. זאת שגרת חיים שעברנו קשות ממנה אבל היא השאירה שלד של אנשים שבזכותם העיר המשיכה להתקיים. היום כל שדרת העסקים גמורה, העסקים גמורים. כל מה ששייך לשלד של העסקים, לקיום של העיר אחרי שייגמר האירוע הזה הוא מחוסל לחלוטין".

"כיפת הברזל היא תולדה של תפיסת עולם שלא צריך שטחים ואפשר לתת לאויבים להתעצם ואנחנו נפתח את כלי ההגנה ונתכנס כל פעם כשהם יורים ונמשיך לדדות. זאת תפיסה שגויה של עצלנים, של הכלה, התנהלות עקומה של ממשלות שלא ידעו למשול כמו שצריך. ועכשיו אנחנו מגיעים למצב שהמדינה לא בטוחה לתושביה. אני מצפה שמרגע שראש הממשלה הכריז על מלחמה שהמלחמה תהיה עם רוב תושבי מדינת ישראל ולמה – כי אז צריך להביא את כל מי שיכול להחזיק נשק שילחם ולא רק אחוז אחד שנלחם ועושה מילואים".

צילום: ארז בן סימון

ישראל מורתעת מחיזבאללה?

"אנחנו מורתעים ומשקשקים מחיזבאללה ואיראן ואנחנו מריונטות בידיים של ארה"ב שמחליטה אם אנחנו נצא למלחמה או לא. הם נכנסו לשיבות קבינט, לדעתי לבכירים בממשלה יש כשל וקשר וכל מי שהיה ב-20 השנים האחרונות במשרדי הממשלה אשם והם צריכים להתבייש. אני רוצה שייצרו כל דבר שמוריד את התלות שלנו באנשים שמתעתעים בנו שנגיע למצב שאם ישראל מכריזה מלחמה שכל מי שמסוגל לתרום יעשה וכולם יעשו".

"נגיד שה-7.10 היה אמור ללמד אותנו על אחדות, זה היה נכון ליומיים ועכשיו רוב המדינה כבר לא עסוקה במלחמה אלא בעניינה ויש קומץ של אחוז שמוכן להתאבד שנוכל לחיות. האחוז הזה לא מונח בכיס של אף אחד בפוליטיקה, הם יודעים שאנחנו בסכנה והם הולכים להתאבד בשבילנו. אני רוצה לבחור את ראש הממשלה מהם, שר הביטחון והרמטכ"ל וכל הבכירים שייבחרו מהאחוז הזה שהם השמנה וסלתה של החברה הישראלית".