אילוז: "זה יום אבל לעיר, אביב יצחק אשם במצב"

חיים הכט וירין דורון | מדברים ברדיו | 28.02.24


אחרי חודשים ארוכים של מאבקים פוליטיים עיקשים, בג"צ מתוקשר שבו נפסלה מועמדותו של בועז יוסף וכניסתו למשחק של יוסי נבעה – הגיעה אתמול מערכת הבחירות בטבריה לסיומה כבר בסיבוב הראשון. מי שחשב שארבעה מועמדים יובילו את טבריה לסיבוב שני התבדה כבר בשלבים המוקדמים של הערב כשנבעה נבחר ברוב קולות של 51.8 אחוזים, אביב יצחק סיים שני עם 24 אחוזים ורון קובי עם 22.9, המועמד הרביעי דודיק שטרית סיים עם קצת יותר מאחוז.

מיד לאחר ההכרזה שוחח נבעה עם ירין דורון:

וביום שאחרי הניצחון במחנה קובי מטילים את האחריות לניצחונם של החרדים בעיר על אביב יצחק שלא הצטרף ויצר עם קובי גוש חוסם חרדים. עו"ד שני אילוז: "ברכות והרבה הצלחה ליוסי נבעה והצלחתו זאת הצלחת העיר, אני גם אתקשר להגיד לו באופן אישי. אני בטוחה שיוסי נבעה הוא בן אדם טוב עם כוונות טובות אבל הוא לא יוכל לעשות שום דבר הרכב המועצה הוא נורא ברור הוא לא יוכל לעשות שום דבר. אנחנו בבוקר של יום אבל לטבריה אני מקבלת עשרות הודעות מצעירים רגע לפני שהם עוזבים את העיר".

היו לכם מסרים ראויים אבל יכול להיות שבגלל הסגנון של רון הפסדתם את הבחירות?

"גם אני לא אוהבת את הסגנון של רון ואמרתי לו את זה אבל יש לו הרבה מאוד אנשים טובים ברשימה. מי שאשם במצב זה אביב יצחק שהוא פיצל את הקולות של חילוניים, הוא ידע שהוא לא יכול להיבחר וכמו שאני לקחת אחריות אישית היינו צריכים למצוא את הקונסטלציה לשבת יחד והוא לא בא. אנשים אומרים שאביב הרס את העתיד של הצעירים בעיר הזאת. זה לא פרסונלי בסוף שניים רבים והשלישי מנצח".

אביב יצחק

"זה לא סוד שאני לא אוהבת את הסגנון אבל המטרות הן אותן מטרות, אני בעד סגנון יותר מכבד ומתון והוא לא אבל הכל בסדר, אפשר לכבד את זה ואפשר שלא. הסתובבתי בהרבה קלפיות, ראיתי את הצד השני שזרק אבנים, ירק וקילל אותי בגלל שהעזתי לחשוב אחרת".

את תישארי בעיר ובמועצה?

"אני קיבלתי מנדט לשרת את הציבור אבל לומר שנוכח התוצאות יהיה עתיד מזהיר לטבריה ממש לא, אנחנו נבכה על התוצאות של אתמול. אני אהיה במועצה אנסה להשפיע על צביון העיר אבל להגיד שאני אופטימית? ממש לא".

האם יהיה שיח עם יוסי נבעה על שיתופי פעולה גם במחיר של בלעדי קובי?

"למה ללא לרון? כולנו רוצים בטובת בעיר, זה הזמן לדבר לאחדות ולשתף פעולה למען העיר. לא מקובל עליי חרמות. היום תושבי טבריה קיבלו 2 אצבעות בעין לא אחת, כל ההשתלטות המטורפת הזאת על העיר ומי שניצח כאן זה לא תושבי טבריה אלא אריה דרעי וחבורה של עסקנים. מה שיקרה בעיר הזאת זה לסגור את השלטר".

רון קובי ושני אילוז

אומרים ששילמת מחיר בחבירה לקובי האם נרקמה בניכם בכל זאת חברות?

"מטבע הדברים שצועדים יחד נרקמת חברויות, אני מזקקת את הדבר הטהור והוא הרצון לעשות ולעבוד לטובת העיר. לא רק אני שילמתי מחירים גם הוא שילם וכל מי שהולך לתפקיד ציבורי משלם מחיר יקר. אבל אני לא מתחרטת שחברתי אליו היו לי הצעות אחרות גם מהפוליטיקה הארצית אבל אני נאמנה לעיר והייתי עושה את אותו דבר שוב".

האם שנסגרה העסקה להצניח את נבעה הבנת שהעסק גמור?

"שנבעה נכנס לתמונה היה ברור לי שיהיה קשה לנצח את אריה דרעי וצריך להציל את העיר מהתחרדות. היה לי ברור שעם תמיכה של 100 אחוז במועמד אחד יהיה לי קשה לבד ולקחתי על עצמי אחריות אישית והחברתי למי שהסכמתי עם הדעות שלו ואביב לא עשה את זה".