נתפסו אמצעי לחימה מאיראן שהיו מיועדים ליהודה ושומרון , עטר: "מעולם לא היינו בסיטואציה שיש מוטיבציה לפעול בצורה קיצונית נגדנו"

ירין דורון | מדברים ברדיו | 26.03.24


הותר לפרסום כי בחודשים האחרונים פועלים גורמי ביטחון איראנים במטרה להבריח אמצעי לחימה, בהם אמל"ח מתקדם שמקורו באיראן, לשטחי יהודה ושומרון, מתוך כוונה לבצע פעולות טרור כנגד מטרות ישראליות.

הפעילות נחשפה וסוכלה על ידי שב"כ וצה"ל שעצרו לחקירה גורמים פלסטינים אשר פעלו לביצוע פיגועים למול מטרות ישראליות. בחקירות עלה מידע גם אודות פעילותו העדכנית של מוניר מקדח, תושב עין אל חלווה שבלבנון, ממוצא פלסטיני, אשר מוכר מזה שנים כמי שפועל עבור חיזבאללה ומשמרות המהפכה האיראנים, וממשיך לנסות ולקדם פיגועים בימים אלה. מחקירות המעורבים ומפעילות שב"כ מולו מזה תקופה ארוכה, עולה כי מוניר מקדח מגייס גורמים בשטחי יהודה ושומרון לטובת מימוש פיגועים ומקדם הברחת אמצעי לחימה איראנים ומימון במגוון צירים אל החוליות שגייס לשטחי יהודה ושומרון.

צילום: תקשורת שב"כ

במסגרת מבצע שמנהל השב"כ למול מוניר מקדח, נתפסה כמות משמעותית של אמל"ח מתקדם שהוברח לתוך שטחי יהודה ושומרון.

מדובר מה"ל נמסר: "שב"כ וצה"ל פועלים לאיתור וסיכול האמל"ח האיראני שמוברח לתוך שטחי יהודה ושומרון ולסיכול חוליות הטרור המגויסות על ידי גורמים איראנים. כמו כן, השב"כ ימשיך לפעול אל מול מי שיגויסו לפעילות ביטחונית, בכל שטח מדינת ישראל. שירות הביטחון הכללי, בשיתוף פעולה עם זרועות הביטחון הנוספות, רואים בחומרה רבה מעורבות בפעילות ביטחונית המוכוונת על ידי איראן ושלוחותיה ויוסיפו לבצע כל העת, מהלכים אקטיביים לניטור וסיכול כל פעילות המסכנת את ביטחון מדינת ישראל ואזרחיה, על מנת להביא לחשיפה ופגיעה במאמצי האיראנים לממש פעילות טרור בתחומי ישראל ויפעל למיצוי הדין עם הגורמים המעורבים.

 בין הפרטים שנתפסו: 2 מטעני רסס היקפי BTB15, 5 מוקשי נ"ט אירני מדגם YM-2 ו-5 מרעומים, 4 מטולי M203, 15 ק"ג חנ"מ C4, 10 ק"ג חנ"מ סמטקס, 13 טילי כתף נ.ט, 15 מטולי RPG, 16 רקטות RPG-7 + חנ"ה, 25 רימוני יד, 33 רוס"ר M4, 50 אקדחים

מי שהתייחס לאירוע החריג הוא ראש המועצה בגלבוע, דני עטר: "כשאני שומע על האירוע הזה אני חושב על כמה דברים, הראשון שאם תפסו אחד כמה לא תפסו וזאת שאלה מאוד מטרידה, מצד שני זה מחייב התייחסות אחרת של המדינה למה קורה בקו התפר. אני מרגיש תזוזה של הבנה מצב מקבלי ההחלטות והצבא שקו התפר צריך לקבל התייחסות אחרת. יש שיח שלם סביב הנושא של מרחב התפר שמשרדי הממשלה שותפים לו ואנחנו מקיימם פעילות אינטנסיבית סביב הנושא הזה כי לאף אחד לא ברור עד הקצה מה המאפיינים של ההתארגנות החדשה".

"אנחנו במציאות הזאת מנסים לקיים בתוכנו, עם כל המוחות מסביב, שיח כדי להבין מה נדרש מאיתנו באופן מידי ומה נדרש כהיערכות לבאות. מעולם לא היינו בסיטואציה כזאת שיש מוטיבציה לפגע ולפעול בצורה קשה וקיצונית נגדנו. כמועצה נציג את תוכנית הביטחון שלנו ברגע שנסיים את האישורים והפעילות מול הגורמים המדיניים ונשרה את הבטיחות הנדרשת לתושבים".

על האפשרות להקמת חומה סביב יישובי קו התפר אמר: "אני אעמוד בראש המאבק המתנגד לחומה, ג'נין, עם כל הכבוד כמוקד פעילות, ראינו שיש אופציות אחרות והגדר מספיקה במידה ויתחזקו אותה כמו שצריך. אנחנו לא נאיביים כמו בעבר ובחלק משמעותי מהדברים ניקח אחריות ונוביל תהליכים".