"הייתה לנו שבת משפחתית ושנפרדנו עילאי רץ ונתן לי חיבוק חזק, זאת הייתה הפגישה האחרונה"

ירין דורון | מדברים ברדיו | 08.04.24


סמל עילאי צעיר, מקידר, נפל בשבת במהלך התקרית בעזה שבה יצאו מחבלי חמאס מפיר וביצעו ירי מטווח קצר לעבר הצוות. בתקרית נפלו ארבעה חיילים ביניהם עילאי צעיר, מקידר, שהיה לוחם בהכשרה בביה"ס לקומנדו, עוצבת הקומנדו. הוא היה בן 20 בנופלו.

דודו, אייל, תושב מגדל שבה מתגוררת סבתו, סיפר: "שמענו על האירוע במוצאי שבת, אח שלי ניסה להתקשר אליי ובישר את הרע מכל. ידענו לאן הוא התגייס ולא ידענו שהוא נכנס לעזה אבל גם זה כל כך מתאים לאופי שלו. הוא היה צנוע ורק להיזכר בחיוך הכובש שלו, זה קשה. המשפחה גרה בקידר והוא אהב לטייל הרבה במדבר יהודה וים המלח והמשיך למכינה צבאית וכל האישיות והמסר שלו רק לעשות טוב לעם ישראל, זה הקרין ממנו. היה לו שקט של מנהיג וכושר גבוה. הוא היה קלעי חוד ממה שאנחנו יודעים המחבלים יצאו מפיר וניסו לעשות אירוע משיכה ובנס לא נכנסו עוד חיילים למלכודת. היה מרשים לראות את החברים שלו לצוות, ילדים שהם חדורי מטרה ואמונה ויודעים מה הם הולכים לעשות ובשביל מה הם פה".

"כשהתחילה המלחמה כל אחד היה עסוק בשלו, יש לי 3 בנים שמגויסים, הייתה לנו שבת משפחתית באזור של המשפחה עם אוהלים וסבתא של עילאי בת 82 שסרגה לכל הילדים המגויסים כובעים ואחרי שנפרדנו עילאי רץ אליי ונתן לי חיבוק. אחרי הבשורה נזכרתי בזה שזאת הייתה הפגישה האחרונה בנינו".