פגיעה ישירה באביבים: "היינו בתחושה שזה אוטוטו נגמר וחוזרים הביתה אבל עכשיו אין לי בית לחזור אליו"

חיים הכט | מדברים ברדיו | 24.04.24

201 ימים של מלחמה: פגיעה ישירה הבוקר במתחם בתים ביישוב אביבים. במקום נגרם נזק כבד לשלושה בתים של משפחת פרץ, שמפונה בימים אלה ושוהה בטבריה.

בן המשפחה, שביתו נפגע יורם סיפר לחיים הכט בתוכנית "מדברים ברדיו": "חבר שגר סמוך אלינו דיווח לי על האירוע, הוא היה במקלט שקרוב לבית שלנו וראה את הפגיעה. בשנייה הראשונה שהוא סיפר לי זה היה הלם אבל בתוך תוכי הייתה לי תחושה שזה הולך לקרות. הבית שלי הוא על הקו של הגבול עם לבנון, בקו הבתים הראשון".

"התחושות קשות, קשה לי לעקל את זה ששלושה בתים נפגעו שלי של ההורים שלי ואחותי. קיבלתי סרטון מהמקום ורואים שהבית של ההורים שלי מפורק לחלוטין והבית של אחותי עלה באש. רציתי להגיע למקום אבל אין כניסה ליישוב כרגע, אני רוצה להגיע למקום כדי לראות את הנזק. אני נולדתי וגדלתי באביבים ותכננתי להמשיך את החיים שם לצד אחותי וההורים. אני בישרתי להורים אבא שלי חולה דמנציה ועדיין לא מבין כל כך מה קורה. באינסטינקט אמרתי לה אימא הלך לנו הבית, היא צעקה "מה" ונכנסה להלם".

"האמת שאני מאוד מאוכזב מהממשלה, זה אירוע שנמשך הרבה זמן. אנחנו מפונים לטבריה, כל הזמן היינו בתחושה שזה אוטוטו נגמר ועכשיו אני במחשבות לאן אני חוזר, אין לי בית. אנחנו כבר חצי שנה באירוע ולא קורה שום דבר כאילו שכחו אותנו. כאילו אנחנו לא מופיעים במפה. זה לא רק הבית, זה כל הזיכרונות שהיו בבית שנהרס, זה לא מסתכם בבית".