"מהבציר הזה לא יהיו לי ענבים, זה אבוד, מקווה שלא יהיה נזק עתידי"

ירין דורון | מדברים ברדיו | 26.06.24


5 צוותי כיבוי פעלו אתמול במשך שעות לכיבויה של שריפה גדולה שפרצה באזור רמות נפתלי שפרצה בעקבות שברי מיירט. הצוותים פעלו בניסיון למנוע את התפשטות האש ליישובים ומטעים בחסות הרוחות החזקות באזור אלא שהאש החזקה והחום הכבד הובילה לפגיעה בכרם של איציק כהן מרמות נפתלי. ההערכה הראשונית היא שכ-50 אחוזים מיבול גפני הסירה בכרם נפגע.

איציק כהן: "עצוב לראות עמל של שנים יורד לטמיון. את הנזק נוכל לאמוד בעוד כמה ימים, מאחר ופגיעת החום לא נראית מיד. אנו לא מתייאשים, יש לנו זנים נוספים, נמשיך לייצר יין ולגור כאן בגבול הצפון".

צילום: כיבוי אש

על האירוע עצמו אמר: "אתמול בצהריים שמעתי את האזעקה והיירוטים והבנתי שזה מכיוון הכרם שלי, הכורם שלי התקשר אליי ואמר שנפל אצלנו בכרם. הגענו למקום וראיתי את צוותי כיבוי האש וכיתת הכוננות שפעלו לכיבוי האש. עוצמות החום מהשריפה זה עשרות מטרים קדימה ובישל לי את כל השורות של הכרם. מהבציר הזה לא יהיו לי ענבים, זה אבוד ואני מקווה שלא יהיה נזק עתידי אבל זה כרגע הנזק הישיר. הכרם כרגע היה בשלב הבשלה ויש כבר אשכולות על הענפים".

"את שלב הפחד עברנו כבר עכשיו זה שלב הקיום הנפשי לא הפיזי. דברים שמתחילים ונגמרים בכסף אפשר לעמוד בזה והעיקר שלא הייתה פגיעה בנפש".