"אנחנו נקבל אותם שוב בעוצמה כזו או אחרת": בקו העימות מוטרדים מהמציאות שנוצרה מול חיזבאללה

חיים הכט | מדברים ברדיו | 22.06.2026


צה"ל הסיר את כל מגבלות החירום והכריז על חזרה לשגרה. בדקנו עם ארז ברגמן, יו"ר קיבוץ משגב עם האם זו הבשורה שציפו לה: "ברור שלא. אין פה בלונים של שלום, ולא מנופפים לנו מצד שני. לא מה שציפינו. אפילו בנקודות היותר בעייתיות של חרבות ברזל לא היינו במצב כל-כך גרוע".

"חיזבאללה שם כדי להשאר. שעון החול התהפך, ואנחנו נקבל אותם שוב בעוצמה כזו או אחרת. זה יכול לקחת יום, יומיים, שבוע. אני יכול לחתום על 5 שנים שקט. הוא שם כל עוד אין גורם שיתמודד מולו".

"כל בום שיש, ועכשיו יש קצת פחות. אבל כל צליל אנחנו נדרכים. כל ציפור שעפה בשמיים עושה קונטוציות אחרות. אנחנו לא בשגרה ולא בשלום. אם בעבר היה או"ם, אז עכשיו כבר לא יהיה. התרחיש האופטימי יהיה שצה"ל אחרי שהוא יצא, ישראבכל זאת בכמה נקודות כדי למנוע תרחיש של פשיטה קרקעית שממנו אנחנו הכי  חוששים".

"אף אחד לא דיבר איתנו. אנחנו מנסים לדבר עם גורמי צבא, ואנחנו לא עד הסוף מבינים מה הולך לקרות מהבחינה המדינית".

"בנקודת זמן זו, הכפרים הקרובים שאנחנו רואים אנחנו לא רואים חזרה של תושבים, יש המון הרס של תשתיות ואני לא חושב שתושבים יחזרו בקרוב".

"אנחנו תמיד נמצאים בעשייה. מתקדמים במסגרת מה שאנחנו יכולים כדי להשתפר ולשפר. נעשה הכל כדי להגיע לתקומה בחלון שנוצר לנו עכשיו. אבל כמו שזה שקט אני מפוקס ומפוקח לחלוטין שזה יכול להתהפך בחמש דקות".