מכינה חדשה בחמת גדר מחפשת את הצעירים שרוצים להוביל

מכינה חדשה בחמת גדר מחפשת צעירים שרוצים להוביל, דוד פרץ, ראש מכינת חמת גדר: " יום שני, 29 בשישי, היום גיבוש יתקיים בקיבוץ תל-קציר, ופתוח לציבור הרחב, בוגרי יב', מסורתיים, דתיים, חילונים, שרוצים לקחת את המשימה הזאת. המשימה היא עצם זה שיושב שם כוח, שבתחילת שנה החבר'ה יגיעו למכינה, אחרי כחודש יצאו לטירונות שלושה שבועות, טירונות 0.3, ויחזרו למכינה עם נשק. בזמן של הטירונות הם מגויסים, חיילים בצבא ההגנה לישראל, וברגע שהם מסיימים אותה הם פושטים את המדים, אבל ממשיכים לאחוז בנשק וחוזרים למכינה".

אותם צעירים, נכון, שמגיעים למכינה, הרעיון שיסיימו את המכינה ולהוביל את יחידות צה״ל?
"מהלך הגיוס אנחנו שמים לב להתלבטות מאוד גדולה, שגם באמת מרגשת, אצל בוגרי יב, האם לעשות שנת שירות או מכינה, האם לתרום לקהילה, למדינה, או דווקא להתעסק בבניית הזהות. ואנחנו בעצם משלבים את שני הדברים האלה ביחד. חבר'ה שמגיעים אלינו גם בבוקר יעבדו בחקלאות. אנחנו מאוד רוצים להביא עוד ידיים עובדות לחקלאים במרחב, ובצהריים יתכנסו לבית מדרש לזהות יהודית ויעמיקו שורשים, ותוך כדי זה הם משרתים את המדינה ותורמים מהביטחון באזור על מלא".