
ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הביטחון ישראל כ"ץ הנחו אתמול (ב') את צה"ל לתקוף מטרות טרור ברובע הדאחייה בביירות, בעקבות ירי רקטות כטב"מים לעבר יישובי הצפון, ואיומי רחפני הנפץ. רק השבוע אותם רחפני נפץ הביאו לנפילתם של סמ"ר אדם צרפתי ז"ל . אמש, דובר צה"ל התיר לפרסום כי סרן ד"ר אורי יוסף סילבסטר, בן 30, מתל אביב נפל מפגיעת רחפן נפץ בדרום לבנון. ההצהרות החריפות העלו חשש מהתרחבות משמעותית של הלחימה בלבנון, אך בסופו של דבר המהלך לא יצא לפועל. זאת לאחר התערבותו של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, ושיחה שהוגדרה כקשה שקיים עם נתניהו.
דוד אזולאי, ראש המועצה המקומית מטולה: "אני מרגיש היום בושה להיות אזרח מדינת ישראל. אולי גם במקום דרכון ישראלי נקבל דרכון אמריקאי, ככה יותר מדינות בעולם יהיו פתוחות בפנינו. אין כאן הפסקת אש, יש פה מלחמה וצריך לזכור את זה. המלחמה היא שחיזבאללה נלחם בנו, אנחנו לא נלחמים בחיזבאללה. במצב היום שצה״ל מורתע ולא נותנים לו לעשות בלבנון את מה שבאמת הוא צריך, אין תכלית לשירות חיילי צה״ל בלבנון. מיותר לשמוע כל יום הותר לפרסום, מיותר לשמוע כל יום או לירות מעלינו מסוקים שנכנסים לחלץ פצועים. כדי לשלוט על קו הליטני במצב שאנחנו נמצאים בו היום, אפשר לשלוט מתוך שטח מדינת ישראל בתצפית ובאש. אנחנו לא צריכים חיילים שימותו וייפגעו לנו כל יום".

"אני אדם מאוד ציוני, גר עד המטר האחרון, לא מתכוון לעזוב. אין לי בית אחר, גם אין לי ארץ אחרת. אבל בסוף ההנהגה שלנו וראש הממשלה מובילים אותנו לשפל שבשפלים. מאז הקמת מדינת ישראל לא היה כזה דבר, ואני מזכיר לכולנו, הממשלה הכי ימנית שהייתה פה מאז הקמת המדינה".
"הנשיא טראמפ אמר, ראש הממשלה יעשה כל מה שאני אומר לו, ועובדתית הוא עושה. אתמול בשיא החוצפה אתה אומר לי הצהרות?. יצאו בהצהרה, אנחנו הולכים לתקוף. קיבל טלפון, גם אחרי הטלפון שאמרו לו לא, הוא אמר, אם הם יירו לשטח ישראל, אנחנו נתקוף. הבוקר ירו לשטח ישראל, ומה קרה? לא תקפנו כמובן. זה בלוף אחד שלם, הממשלה הזו, ובעיקר העומד בראשה, שבוי בגלל הדברים הפרטיים שיש לו".