
שחקן הפועל גליל עליון בכדורסל, רז אדם ז"ל (26) מצא את מותו ביום רביעי האחרון בתאונה קטלנית בין שני כלי רכב סמוך ליסוד המעלה, על כביש 90. עם הגעת צוותי כיבוי והצלה למקום זוהתה זירת תאונה קשה, ובה לכוד באחד מכלי הרכב. לוחמי האש החלו בפעולות חילוץ באמצעות כלים הידראוליים, ובסיומן חולץ אדם ז"ל מהרכב כשהוא ללא רוח חיים. פצוע נוסף בן 39 פונה במצב קל לבית החולים זיו בצפת. התאונה התרחשה כאשר רז היה בדרכו לפגוש את חברי קבוצתו בערב גיבוש, וכאשר לא הגיע מספר אנשי צוות ושחקן נוסף הגיעו לצומת וחזו במראות הקשים שהם קיוו לא לראות.
שוחחנו עם עידן אבשלום מאמן הפועל גליל עליון ב"היציע הצפוני": "אין מילים. זה פתאומי ולא קשור. לא תכננו את זה. זה קרה תוך כדי היום-יום בין אימון לארוחת ערב. רז היה שחקן שהגיע לגלי כשחקן מוביל בכדורסל הישראלי. הייתה לנו הכירות ארוכה. זכיתי לקבל אותו. את האישיות שלו, את המנהיגות שלו. בתקופה כל-כך קצרה הוא השפיע על האזור. הוא בחר יחד עם בת הזוג שלו להישאר בקריית שמונה. אנחנו לא נשכח. הוא התחיל להגיע לפריחה המקצועית שלו. היה בחלון האחרון בנבחרת ישראל. איבדנו שחקן שהיה בשיא, איבדנו אדם. זה מאוד טראגי. רוב הקבוצה והצוות היו בערב גיבוש. חיכינו לרז, וכשהוא לא הגיע חזרו לשם אנשי צוות ושחקן וראו את הנורא מכל".
"החיים חזקים, המועדון הזה חשוב, לאזור ולמדינה. ביום שישי נארח את קריית אתא ויהיה ערב מרגש. ההנהלה והמועדון נעשה הכל להנציח את רז. המשפחה שלו תגיע. זו ההזדמנות שלנו כאזור וכקבוצה לתת להם את התמיכה. יש לנו משימה שגליל עליון תשחק עוד שנה בליגת העל. זה הזמן להתאחד כל האזור סביב הקבוצה".
אדם ז"ל שיחק בעמדת רכז, הצטרף להפועל גליל עליון ב 2025. לפני כן שיחק באליצור נתניה, הפועל תל אביב, עירוני נס ציונה ועירוני קריית אתא. לקח חלק בנבחרות ישראל הצעירות ואף זכה בשנת 2018 עם נבחרת העתודה של ישראל בכדורסל באליפות אירופה בכדורסל עד גיל 20 שנערכה בגרמניה. לפני כחודשיים סיפר בראיון ל"ישראל היום" על החשיבות של קבוצתו לאזור כולו: "מבחינתנו אסור לתת להפועל גליל עליון לרדת ליגה על הפרקט. זה מועדון עם היסטוריה מפוארת, שיש לו גם חשיבות מבחינה ציונית לדעתי. ליגת העל צריכה מקום כמו גליל עליון בליגה. אם תוציא את הגליל מהצפון, אנשים יעזבו את חבל הארץ הזה, וחשוב מאוד שחבל הארץ הזה יצליח".

הודעת המועדון: "מועדון הכדורסל הפועל "ריווליס" גליל עליון המום, כואב ודואב עם היוודע דבר מותו בטרם עת של שחקן הקבוצה, רז אדם ז״ל. רז היה חלק בלתי נפרד ממשפחת הפועל גליל עליון-אדם אהוב, חבר לקבוצה, מקצוען אמיתי ולב ענק מחוץ למגרש. הבשורה הקשה הכתה את כולנו בתדהמה והותירה כאב עצום בקרב אנשי המועדון, השחקנים, הצוות והאוהדים. משפחת הפועל "ריווליס" גליל עליון משתתפת בצערה הכבד של משפחת אדם, מחבקת אותה בשעה קשה זו ושולחת תנחומים מעומק הלב. יהי זכרו ברוך".
להב משה ביטון, מפקד האירוע סיפר על התאונה: ״מדובר בתאונת דרכים קשה מאוד בין שני כלי רכב. עם הגעתנו למקום זיהינו לכוד באחד הרכבים אשר נמעך מעוצמת התאונה". פראמדיק מד"א חוסיין חליחל וחובש בכיר במד"א עדן גיגי סיפרו: "כשהגענו למקום התאונה הבחנו ב-2 הרכבים כשהם סובלים מפגיעות פח קשות, בתוך אחד הרכבים הבחנו בגבר בשנות ה-20 לחייו כשהוא לכוד ברכב מחוסר הכרה ללא דופק ונשימה וסובל מחבלה רב מערכתית קשה, לאחר שחולץ ביצענו בדיקות רפואיות אך לצערנו פציעתו הייתה קריטית ולא נותר לנו אלא לקבוע את מותו במקום, צוותי מד"א נוספים שהגיעו יחד איתנו למקום מעניקים טיפול רפואי ומפנים לבית חולים פצוע נוסף במצב קל".