"אחרי שהבניין שרוני הוחזק בו הופצץ והמחבלים נהרגו הוא ברח ועבר ממקום למקום עד שנתפס שוב והוחזר לשבי חמאס"

ירין דורון | מלחמת "חרבות ברזל" | 27.11.23

סיפור השחרור של רוני קריבוי שפורסם היום שופך אור על 51 הימים שבהם הוחזק בשבי חמאס. קרובי משפחה ששוחחו עם רוני, סיפרו שהוא הוחזק בבניין שהופצץ על ידי צה"ל. המחבלים ששמרו עליו בשבי מתו כתוצאה מההפצצה ורוני שלא נפגע ניצל זאת כדי להימלט מאותו בניין. במשך מספר ימים ניסה להגיע לכוחות צה"ל אך נתפס על ידי אנשי חמאס והוחזר לשבי.

אתמול, בהתערבות של נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין, הוא שוחרר מהשבי ללא שחרור אסירים בתמורה לכך והוחזר לישראל דרך מעבר רפיח יחד עם עוד משוחררים זרים.

בן הדודה של רוני, אלכס מגיד, סיפר היום לירין דורון בתוכנית "מדברים ברדיו": "יש התרגשות גדולה, החיוך לא יכול לרדת מהפנים, קרה פה נס חנוכה, אלה רגעים של אושר".

קרא עוד:

מתי הבנתם שרוני חוזר?

"אתמול דיברתי עם העובד שלי ואמרתי שלו שבגלל זה שרוני גבר ובן 25 שזה לא חלק מההסכם של המשוחררים בפעימות האלה אני מקווה שאנחנו נראה אותו לפני 2025 ושאני אגיד על זה תודה. לא תיארנו ולא ציפינו לזה שהוא ישוחרר אתמול זאת הייתה הפתעה ענקית".

מתי אתם מגלים?

"הבנו את זה רק סמוך לשעה 16:00 אז שמענו פעם ראשונה שעומד להתשחרר חטוף בעל אזרחות רוסית ואמרתי איזה קטע אם זה יהיה רוני. התקשרתי לאח שלו שבדיוק הוא ואחותו נחתו ברוסיה כדי לנסות להפעיל לחץ לשחרורו של רוני וגם הם לא ידעו שזה קורה, הם היו בהלם, אם הם היו יודעים הם לא היו טסים".

פורסם מוקדם יותר היום סיפור בריחתו של רוני, מה אתה יודע?

"אני לא מכיר את כל הפרטים של איפה הוא הוחזק אבל זה סיפור מטורף. רוני הוא הבחור שיש בו מלא עוצמה הוא גיבור וממה שאני מבין מהמשפחה הוא הוחזק על ידי מחבלים הבניין הזה הופצץ והמחבלים נהרגו, הוא ניצל את זה לברוח ועבר ממקום למקום עד שנתפס ועבר שוב לידי חמאס".

לקראת המפגש בין השניים סיפר אלכס: "אני קודם כל רוצה לראות את מצבו שהוא בסדר, ואני אשמח לשמוע ממנו מה הוא עבר ולתת לו את כל האהבה של המשפחה שמאחוריו. אי אפשר להאמין כמה אהבה וחיזוקים אנחנו מקבלים מעם ישראל וליבנו עם יתר החטופים ולא נעצור עד שכולם יהיו בבית".

מי שליווה את המשפחה בימים האחרונים וסייע הוא חבר המועצה, גיורא צ'שקין: "פעלנו בכל מיני מישורים וישנם נושאים שהשתיקה יפה להם. אני מכיר את רוני מאז שהוא היה בן 12 וברגע שהודיעו שהוא נחטף יצרתי קשר עם המשפחה ושמעתי בדיוק מה קרה. מאז התחלנו לעשות את המקסימום כדי לעזור ולסייע ואני ואין מאושר ממני שרוני בארץ ואפשר לראות אותו. זה מחמם את הלב לראות את האהבה הגדולה".