בהתערבות נשיא רוסיה: רוני קריבוי שוחרר משבי חמאס

רותם אטיאס | מלחמת "חרבות ברזל" | 26.11.23

התערבותו של נשיא רוסיה ולדימיר פוטין הובילה היום לשחרורו של רוני קריבוי מהשבי של חמאס. קריבוי, תושב כרמיאל לא היה אמור להשתחרר על פי מתווה הפעימות שסוכם בין ישראל וחמאס שבו סוכם על שחרור ילדים, נשים וקשישות אלא שמאחורי הקלעים בקשה של פוטין לשחרורו הניעה את המהלך. נציין כי קריבוי שוחרר בנפרד משאר 13 החטופים ששוחררו בפעימה השלישית וישראל לא מסרה תמורת שחרורו שלושה אסירים נוספים.

רגע אחרי השחרור – החיבוק הראשון מההורים

קריבוי (25) נחטף ממסיבת המוזיקה "נובה" ברעים שבה עבד בחברת הגברה כשמצבו לא היה ידוע. לפני שנעלמו עקבותיו הוא עוד הספיק לדבר עם אחותו, יוליה סמוך לשעה 11 ושעה אחר כך כבר היה ברצועת עזה וכשבני המשפחה ניסו להשיג אותו ענה לטלפון של רוני מחבל חמאס.

תמונה ראשונה בדרך לישראל

קרא עוד

בכרמיאל, עיר מגוריו של קריבוי דאגו להשאיר במועדות הציבורית את הצורך בהחזרתו של לארץ. ב-7.11 התקיימה בעיר צעדה המונית בה לקחו חלק יותר מ-1000 תושבים ובמהלכו אמר ראש העיר, משה קונינסקי: "אנחנו עומדים פה היום מאוחדים בקריאת הזעקה לעולם כולו – החזירו את החטופים הביתה את רוני שלנו – עכשיו".

אחותו של רוני, יוליה, ששוחחה לפני מספר שבועות עם ירין דורון בתוכנית, "מדברים ברדיו" ודרשה מהמדינה להצהיר רשמית שהחזרת החטופים היא בראש סדר העדיפויות: "הייתי רוצה לשמוע הצהרה חד משמעית מהמשלה שהחזרת החטופים היא בראש סדר העדיפויות וזה משהו שעוד לא שמענו. אני בטוחה שיש הרבה דברים מאחורי הקלעים שאנחנו לא יודעים ואני רוצה להאמין שעושים הכל כדי להחזיר אותם. אני רוצה לראות את הממשלה שלנו פועלת למען החזרת כל החטופים שנמצאים שם. אני קוראת לכולם לצאת ולצעוק ביחד איתנו, חטפו מכולנו בן משפחה וכולם צריכים לצאת ולצעוק", כאמור היום התברר שמאחורי הקלעים היה זה נשיא רוסיה שביקש את שחרורו.

ראש העיר כרמיאל משה קונינסקי המלווה יחד עם סגניתו אליסה דריקר מן, צוות מינהל השירותים ואבי גיסברג את משפחתו של החטוף בן כרמיאל רוני קריבוי מיום חטיפתו, "העיר כרמיאל מברכת על שחרורו של רוני ושמחים יחד עם הוריו אולג ומרינה ואחים יוליה ואיגור . עם ישראל הוא עם של ערבות הדדית, של התגייסות של אהבת איש את רעהו, עם של רעות. אנחנו מייחלים לשחרורם במהרה של כל החטופים והחטופות בידי המחבלים הנאצים בעזה. אנחנו מאוחדים ומחזקים שוב את חיילי צה"ל וכוחות הביטחון שלנו – אנחנו יודעים שתנצחו. אנחנו נהיה חזקים עבורכם פה בעורף. עם ישראל חי!".